Álmot kell eladni! – Zenei szponzorációról szólt az 5. IZÉ

2014. első IZÉ estjén a zeneipar egy újabb szegmensével ismerkedett a közönség – szakemberek segítségével. Ezúttal a zenei szponzoráció témájában próbáltak tanácsot adni a meghívott vendégek.

Az este első felében Horváth Gergő, az MR2-Kultúrfitnesz műsorvezetője élő interjút készített Geszti Péterrel ,aki főként a hazai zeneipar helyzetéről beszélt. Elmondása szerint megváltozott a mainstream és az underground viszonya, az élő zene szerepe. Felhívta a figyelmet a fesztivál biznisz átalakulására és a mai magyar pop zene finanszírozhatóságára, emellett mesélt saját tapasztalatáról zenei szponzoráció terén. Geszti szerint ahhoz, hogy a sikert anyagi sikerré váltsuk, egy olyan menedzserre van szükség, aki nem csak koncerteket szervez, de együtt gondolkodik a zenekarral, és a zenei szponzorációban a „csoffadt” molinón túl komplexebb marketing stratégiát tud tervezni.

Az elavult eszközökről a Tóth Péter Benjamin, az Artisjus kommunikációs igazgatója által vezetett workshopon is esett szó. Tóth Tibor, a Quimby zenekar menedzsere szerint egészen mást gondol a szponzorációról a zenész, a menedzser, a reklámügynökség és egy szponzor cég. Karányi Dani, zenész, reklámszakember arra buzdította a fiatal zenészeket, hogy egy szponzor cég megkeresésekor próbáljanak marketingesként gondolkodni, és kb.10 slide-ban „álmot adjanak el” a kiszemelt vállalatnak – ahova mindig egyszerűbb ismerősön keresztül bejutni. Pőcze Balázs, a Mito Reklámügynökség kreatív igazgatója nagyon fontosnak tartja, hogy a zenekarok a döntéshozók szeme előtt legyenek, s a szponzor céget célirányosan keressük meg, adjuk el nekik az egyediségünket és merjünk új, komplex dolgokban gondolkodni. A meghívott zenészek, reklámszakemberek és menedzser szavaiból az derült ki, hogy az első és legfontosabb lépés azonban, hogy „önmagunkban” jól érezzük magunkat, szeressük, amit csinálunk… és próbáljunk meg slágert írni!

Zenei szponzorkeresési tippek

1. Légy hű magadhoz!

Nem kell hazudnod sem magadnak, sem a közönségednek, hidd el, így is bőven találsz olyan szponzort, amely szellemiségével / céljával / termékével / értékével tudsz azonosulni

2.     Légy proaktív!

Ne várd, hogy a szponzor cég keressen meg Téged.

3.     Készülj fel kiszemelt szponzorodból a megkeresés előtt!

Nézz utána, hogy milyen felületeken hirdetett legutóbb, mik a termékei, termékeinek a fő üzenete, s mi lehet a célja az eladáson túl

4.     Légy képben magaddal!

Szemléld zenekarod és magadat külső szemmel: miért kéne pont téged választania a szponzornak terméke eladása miatt

5.     Prezentáld magad!

Induláskor ne hagyd otthon az 5-10slide-ból álló prezentációt magadról, amiben bemutatod az általad mozgósítható célközönséget, a közönséged méretét (facebook / youtube nézettség, koncertre járók mennyisége), azt a két dolgot, amiről a leginkább ismert lehetsz, az új terméked / turnéd / lemezed / dalodat egy rövid mondatban, és a kapcsolódási javaslataidat a szponzorral. Húsz percnél ne legyen hosszabb a személyes bemutatkozás. 

6.     Készíts költségkalkulációt!

Mit szeretnél szponzorációból megoldani? Ne felejtsd el, hogy szponzorálható szinte bármi: a stúdió idő, a cd gyártása, egy kisteherautó bérlése stb

7.     Járj nyitott szemmel, ismerkedj új arcokkal!

Lásd a lehetőséget az újdonságokban is, s az általad felajánlható molinó helyett gondolkozz inkább aktivitásokban! 

Keress meg filmrendezőket, és mutasd meg nekik a zenédet. A rendezők nem feltétlenül az ismert zenészeket keresik, sokkal inkább hangulatokat kutatnak, hangulatokban gondolkoznak. 

8.    A szponzorációnak még nincs vége!

A szponzoroknak a kampány-utánkövetés a legfontosabb! Ettől függ,, hogy legközelebb is dolgoznak-e veled vagy sem. Ezért az együttműködés közbeni folyamatos teljesítést és „udvarlást” követően is ápold a kapcsolatot! 

Artisjus a Facebookon: https://www.facebook.com/artisjus.hu

Videó – Beszélgetés Geszti Péterrel

Videó – Workshop

A korábbi beszélgetések megtekinthetők az Artisjus YouTube csatornáján.

SZÖVEG: MAVRÁK KATA

FOTÓ: FEGYVERNEKY SÁNDOR

 

 



Categories: Hírek

Tags: , , , , , , , , , ,