NIKSON zenekar és a BURN Blue Refresh

Az 5. Inspiratív Zenei Ébresztőnk után azzal keresett meg minket Marci a Niksonból, hogy nem szóltunk eléggé arról, hogy egy kis zenekar is találhat szponzort magának. És hogy ő ezt szívesen elmondaná. Meg azt is, hogyan kell ezt csinálni. Íme!

NIKSON zenekar és a BURN Blue Refresh,
avagy hogy csináld ügyesen a zenekaros marketinget.

Sokan nem tudjátok, ki vagyok, vagy mi is az a NIKSON zenekar, de mégis sikerült nekem egy kis ötleteléssel, józan paraszti ésszel megfogni pár alap marketing eszközt, amivel a zenekar mellé tudtam állítani cégeket.

Pár szó a zenekaromról:
A NIKSON zenekar 2005-ben alakult a skatepunk stílust képviselve. 2008-ban első nagylemez „So Far rom Home” EDGE (HU)/BITE ME(USA) kiadásban, 2010-ben második nagylemez „Preachers Go to Hell” címmel EDGE(HU)/ENGINEER(UK) kiadásban, 2012 „Next Chapter” EP szerzői kiadásban. Több mint 200 koncert ország- és Európa szerte, fesztivál fellépések (VOLT, HEGYALJA, ROCKMARATON, PANNÓNIA, stb…), két videoklip, turné a Depresszióval, az Alvin és a Mókusokkal és még sok más. 2014-re azonban szinte teljesen megváltozott a felállás és a zenei stílus is formálódott, de az alapvető elemek megmaradtak, mint vidámság, sok dallam és energikusság. Pop-punk.

NIKSON

Nem is akarom tovább szaporítani a szót, hanem rá is térnék a lényegre, hogy mégis hogy a fenébe tudott egy feltörekvő zenekar olyan méretű támogatót találni, mint a BURN.

Mint tudjátok (vagy nem), a BURN a Coca-Cola cégóriás energiaitala, de van egy dolog, amiben különbözik a többi almárkától. Mégpedig abban, hogy a márka magyarországi marketingjét egy külsős csapat irányítja, menedzseli. Tehát úgymond van egy apró esély, hogy fel lehet velük venni a kapcsolatot. Írtam is nekik egy e-mailt, amiben leírtam, hogy ki vagyok, milyen zenekart képviselek, és mivel IMÁDJUK a BURN BLUE REFRESHT (ezek után kék BURN-t), milyen lehetőségek lennének szponzorációra, mert a mi lendületes, vidám pop-punk zenénk tökre passzolna az image-hez, amit szerintem sugallni szeretnének.

Hihetetlen módon kaptam egy választ szinte másnap a zenei menedzsertől, hogy nem tudja elképzelni, hogy működhetne ez a dolog, de menjek be és elmondhatom az elképzeléseimet. Szerintem sokan próbáltatok e-mailen keresztül felvenni kapcsolatot több céggel is, és hát még mindig HIHETETLEN, hogy volt válasz. WIN!!
Több se kellett, leegyeztettünk egy mindkettőnknek jó időpontot és találkoztunk. Nem olyan könnyű megtalálni a helyes időt, mert elég elfoglaltak cégek képviselői, de pár nap alatt kiderült, mi jó mindkettőnknek. Prezentáltam, beszélgettünk, és egy jó óra múlva sikerült dűlőre jutnunk, hogy miként és hogyan tudnánk együttműködni.
Nem egyszerű egy ilyen találkozó, mert a cégek fenntartással vannak a zenekarokkal kapcsolatban és természetesen félnek kiadni minden olyan forintot, ami esetleg nem megfelelő helyre kerül. Azt nem írom, le, hogy miket mondtam, mert arra már én sem emlékszem, de leírom, hogy milyen hasznos, hatékony eszközei lehetnek egy zenekarnak, amivel esélyei vannak bármire egy ilyen találkozón.

Zenekari marketing eszközök:

  1. Hirdetési felületek
    Írjátok össze mik az a felületek, amiken a támogatótok meg tud jelenni logóval elérhetőséggel, bannerrel stb. Mitek van nektek, zenekarnak?
    Íme pár ajánlás, ami egy zenekarnak kutyakötelező:
    – hivatalos saját honlap (nem bandcamp, semmi blogoldal, tessék venni egy domaint!), facebook oldal, youtube csatorna, soundcloud, twitter
    – zenekaros matrica (nem kerül sokba)
    – csinálhattok magatokról szórólapot, amit a koncerteken a közönségnek raktok ki (ez már költségesebb)
    – zenekaros molinó
    – egyéb apró megjelenések (e-mail, dokumentumok, hírlevél stb…)
  2. Elért eredmények
    Hol, mikor, merre koncerteztetek, jártatok, turnéztatok, milyen lemezek jelentek meg, vannak-e videoklipek.
  3. Jövőbeni tervek
    Rövid- és hosszú távú tervek, turnék, album, koncertek. Milyen nézőszámra számítotok egy-egy koncerten, itt kell meggyőzni a másikat arról, hogy érdemes hosszútávon együttműködnötök, mert az később mindkét fél „imázsát” erősíti, és közös sikereket tudtok elérni.

Tartsátok szem előtt:
EGYÜTTMŰKÖDÉS! HOSSZÚTÁV!

Azonnal senki nem fog nektek pénzt adni. A legtöbb támogató, akit elérhettek, az kedvezménnyel tud segíteni vagy apróbb dolgokkal. Használjátok a fantáziátokat, támaszkodjatok a zenekar erősségeire és menni fog!

SZÖVEG: Nagyszokolyai Márton, azaz „Marci vagyok a Niksonból”

FOTÓ: NIKSON

NIKSON
www.niksonrocks.com
www.facebook.com/niksonrocks



Categories: Hírek

Tags: , , , , , , , ,