Ismerhetjük őket szerzőként, dalszövegíróként, dj-ként, rádiósként vagy mint barátot. De nem biztos, hogy tudjuk: ők az Artisjus könnyűzenei Szerzői Véleményező Bizottságának (azaz SZVB-nek) a tagjai. A zenepiacért, a zenei alkotók érdekeiért dolgoznak önkéntesként, elhivatottságból, szakmabeliként. Az első részben: Szabó Ági.
„Egészen a kezdetektől jelen vagyok” – mondja Szabó Ági, többek közöttt Jakab Líra és Artisjus-díjas dalszövegíró. Művei közül a Keserű méz, a Bennünk a világ és a Sorskerék című dalok szövegeire a legbüszkébb, de rengeteg alkotásáról szerényen beszél – ahogyan az SZVB-n belüli munkájáról is. „Egyik eredményünket sem emelném ki úgy, mint sajátomat, én a legfontosabb szerepemet magában az SZVB létrejöttében és fennmaradásában érzem. Eleinte mindannyian főleg a struktúra és a (számomra meglehetősen nehezen érthető) szabályzatok megismerésére és megértésére fókuszáltunk” – számol be a kezdetekről.
Később úgy alakult, hogy a szervezési és operatív munkák nagy része és az írásbeli kommunikáció jutott neki fő feladatként. Amellett, hogy részt vesz minden döntésben, hozzáteszi: „egyedüli nőként az is feladatom, hogy összetartsam a csapatot, a munka során keletkező esetleges feszültségeket kezeljem, és a fontos alapelvek megőrzésére való figyelmet fenntartsam.”
Áginak SZVB tagként komoly szerepe volt az Artisjus Szerzői Ügyfélszolgálatának létrejöttében. „A kezdetekben több SZVB taggal azt találtuk ki, hogy mi magunk fogunk segítséget nyújtani a szerzőtársaknak. Összegyűjtjük és nyilvánossá tesszük a hasonló típusú kérdéseket, vagy fogadóóra-szerűen várjuk a szerzőket a kérdéseikkel, amiket majd mi továbbítunk a megfelelő osztálynak, hogy mentesítsük a szerzőket a megfelelő emelet és szoba felkutatása alól.”
Miután ráébredtek arra, hogy erre nincs elég kapacitásuk és rálátásuk, javaslatként fogalmazták meg egy szerzői ügyfélszolgálatnak az igényét – a Szerzői Ügyfélszolgálat így már 2008-ban meg tudott alakulni. Az itt dolgozó kollégák az Artisjus más osztályairól kerültek átcsoportosításra, átképzésre; tavaly 22.7 ezer megkeresést fogadtak, egy nap alatt 110 ügyféleseményt kezeltek. Az Artisjus 2013. év végi felméréséből kiderült, hogy a szerzők 85-90 százaléka elégedett az Artisjus ügyfélszolgálatának munkájával.
Az ügyfélszolgálatos munkatársakkal interjúsorozat is készült „Bemutatjuk a Szerzői Ügyfélszolgálatot” címmel, a cikkek az alábbi linkeken olvashatóak.
Szerző: MAVRÁK KATA
Fotó: WLCSEK ANDRÁS
Categories: Artisjus, Dalszerzőkről
Leave a Reply