Madonna, Britney Spears és Pharrell menedzserei forradalmasítanák a zeneipart

A Billboard közölt először részleteket a Maverick nevű új zeneipari cég megalakulásáról. Ennek vezéralakja Guy Oseary, Madonna és a U2 menedzsere, aki 17 évesen már A&R menedzserként dolgozott, majd ő szerződtette Madonna Maverick nevű lemezcégéhez a kilencvenes évek egyik legnagyobb sikerét hozó Alanis Morissette-et.

Nyolc másik topmenedzser szerepel még a nagy titokban összehozott cégben. Ügyfeleik között olyan sztárok vannak, mint Britney Spears, Pharrell, Miley Cyrus, Paul McCartney, az Arcade Fire, Alicia Keys; a hiphoptól (Lil Wayne, Nicki Minaj) a country-ig (Jason Aldean) terjed a műfaji paletta; vannak a csapatban olyanok, akik a globális turnék területén szereztek nagy tapasztalatot, másik inkább a technológiai oldalon jeleskednek.

Az, hogy pontosan mit fog csinálni a Maverick, egyelőre egy kicsit homályos. “Új lehetőségeket” keresnek a művészek számára, legyen szó élőzenéről, technológiai újításokról vagy “fogyasztási cikkekről”. A technológiai oldalért feltehetően az A-Grade Investments felel majd – ez Guy Oseary, Ashton Kutcher és Ron Burkle milliárdos kockázati tőkealapja, amelynek vannak befektetései a Spotify-ban és a Soundcloudban, valamint olyan cégekben, mint az Airbnb és az Uber. Szintén partnere a Mavericknek a Live Nation, amelyet ugyan elsősorban a koncertipar óriásaként ismer a világ, de már évekkel ezelőtt kötött 360 fokos szerződéseket pont Madonnával és a U2-val, illetve Artist Nation nevű menedzsment csoportjához több mint 100 menedzser, illetve több mint 250 előadó tartozik. A Maverick brand alá bevont, korábban különálló cégek nem leépítenek, éppen ellenkezőleg: házon belül akarnak megoldani korábban kiszervezett feladatokat is (rádiós promóció, digitális marketing).

A Maverickhez tartozó menedzserek szorosan együtt dolgoznak majd. Alicia Keys karrierjét már ketten egyengetik, és a 2015-re tervezett Madonna-album előkészítésébe bevonták a Lil Wayne és Nicki Minaj mellett dolgozó, branding-szakértőnek számító Gee Robersont. A szintén az említett rappereket menedzselő Cortez Bryant alig várja, hogy tanuljon új kollégájától, a látszólag nagyon más világot jelentő country-val foglalkozó Clarence Spaldingtől. Mint a U2-Apple lemezmegjelenés részletei miatt sokat támadott Guy Oseary mondta, ez az együttműködés lehet a kulcsa a sikeres újításnak. “Sokan még mindig félnek az innovációtól; a zeneiparban az egyik nagy visszatartó erő, hogy ha valaki új dolgokat próbál ki, akkor sokan túl hamar meghozzák róla az elmarasztaló ítéletet. Sokkal többet el tudnánk érni, ha egyszerűen csak többet gondolkodnánk együtt” – nyilatkozta.

A Maverick tagjairól a Billboard részletes portrékat is készítettett, ezek itt vannak összegyűjtve; tanulságos olvasmány azoknak, akiket érdekel a mai zeneipar. Többen a legnagyobb kihívásnak a lemezeladások radikális visszaesését tartják (100 ezer példány elég a listavezető helyhez, és 20 ezer a top 10-be kerüléshez), és a digitális világban látják a kiutat. A Nashville-ben, a major kiadók világán kívül hatalmas sikereket elérő country-zenészekkel dolgozó Clarence Spalding viszont a jegyüzérkedést tartja a fő kihívásnak; az ő csapata a jegyvásárlók IP-címei és egyéb adatok alapján igyekszik kiszűrni az üzéreket, és kizárja a rajongói klubokból, aki további eladásra vásárol jegyeket. A Pharrell Williamsszel dolgozó Caron Veazey (az egyetlen nő a csapatban) úgy látja, hogy a fókusz egyre inkább a menedzsereken van, és jóval kevésbé a kiadókon. Miley Cyurs és Britney Spears menedzsere, Larry Rudolph azt mondja, hogy a rockzenekaroknak könnyű áttérni arra, hogy a rögzített helyett az élőzenéből szerezzék a bevételük nagy részét (“csak bedugják a hangszereket, és már zenélhetnek is”), ám jóval nehezebb ez azoknál a popelőadóknál, akiktől a közönség 30 kamionnyi felszereléssel utazó, gigantikus show-t vár el. A költségek egyre magasabbak, és ugyan az említett logisztikát megmozgató Britney Spears turnéja sikeres volt, de “ez rengeteg erőfeszítést igényelt”.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading