A stream sokkal jobban ösztönöz vásárlásra, mint a rádió

Amerikai zenehallgatók között végeztek egy felmérést: olyan felnőtteket kérdeztek, akik hallottak mostanában (a felmérés előtti egy hétben) olyan dalt, amelyet korábban nem ismertek. Az új zenék megismerésében még mindig a földi sugárzású rádió a leghatékonyabb: a válaszadók 43 százaléka itt fedezett fel valamit, míg csak 28 százalékuk a YouTube-on, Spotify-on vagy más stream szolgáltatónál.

Viszont ha azt nézzük, hogy mi történt azután, hogy hallották az új dalt, akkor a stream nagyjából háromszorosan vezet minden adat tekintetében. Aki így fedezett fel egy új zenét, 25 százalékos valószínűséggel megvette – a rádióban az 8 százalék. E vásárlók között 41 százalék csak magát a hallott dalt vásárolta meg; 29 százalék egy, 17 százalék több albumot is az előadótól. Az online felfedezések kb. 50 százaléka után megy utána az előadónak a hallgató (mondjuk rákeres az előadóra, a dalszövegre), a rádiónál ez 17 százalék. Szintén hatékonyabb az online abban, hogy a hallgatót rávegye, hogy másnak is ajánlja a dalt: a YouTube-használók 49 százaléka osztotta meg ismerőseivel a neten vagy a való világban az új dalt, a rádióhallgatók 14 százaléka.

A felmérést a Country Music Association készítette, de eredményeik nem csak a countryra érvényesek, hanem műfajfüggetlenek. A szervezet piackutatója szerint ezeket az arányokat nem csak az magyarázza, hogy amikor a rádióban hallunk egy új dalt, akkor nem mindig vagyunk olyan helyzetben, hogy azt megvegyük, megosszuk – mondjuk autóvezetés közben. További ok, hogy a stream szolgáltatásokat eleve inkább az elkötelezett zenerajongók használják, akik tehát hajlamosabbak arra, hogy utána menjenek a zenének, megvásárolják, megosszák.

Fontos adat, hogy az összes megkérdezett 23 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy héten hallott olyan dalt, amelyet korábban nem ismert. Ez azt jelenti, írja a Billboard, hogy az amerikai felnőttek 77 százaléka egy héten át vagy nem hall új zenét, vagy nem ismeri fel, hogy azt nem ismerte korábban – “ilyen kicsit az elkötelezett rajongók aránya, akiket a kiadók és a zenészek meg kívánnak nyerni”.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: