Taylor Swift ide vagy oda, nagyot nőtt a Spotify

2014 egyik nagy sztorija volt, hogy Taylor Swift visszavonta teljes katalógusát a Spotify-ról. Sokan azt mondták akkor, hogy hosszú távon ez nem fog megártani a legnagyobb, legismertebb stream szolgáltatónak. A legújabb, nyilvánosságra hozott adatok azt mutatják, hogy igazuk volt, sőt – soha ennyi idő alatt ilyen sok új felhasználót nem szereztek még.

2014 végén 60 millióan használták a Spotify-t, ebből 15 millióan az előfizetéses szolgáltatást. November elején érték el az 50 milliót, 12,5 millió előfizetővel, tehát két hónap alatt 10 millióval nőtt a táboruk. Mint a Guardian kiemeli, az ugrásszerű emelkedés közben is megtartották a korábbi arányt, vagyis kb. 25 százalék a fizető felhasználó.

Vannak, akik szerint Taylor Swift húzása olyan publicitást biztosított a Spotify-nak, amilyet fizetett hirdetésekkel nem tudtak volna elérni. Sokan felhívják a figyelmet arra, hogy a családi csomag bevezetése (vagyis hogy ha valaki előfizető, akkor családtagjai kevesebbet kell, hogy fizessenek), illetve az Egyesült Államokban december elején indított nagy kampány is sokat számított. Utóbbi keretében három hónapra 9,99 dollár helyett mindössze 0,99 dollárért lehetett megkapni a prémium szolgáltatást. A Spotify sajtóképviselője szerint persze ez is segített, a növekedés nagy része azonban organikus volt.

A nagy kérdés továbbra is az, hogy ez az ingyenes / előfizető arány mennyire megfelelő a zeneipar különféle szereplőinek. Jelenleg úgy tűnik, hogy a stream térhódításába mindenki beletörődött, és az a nagy kérdés: hogyan lehet elérni, hogy az előfizetők aránya nőjön. Utánuk ugyanis jóval nagyobb a bevétel, mint azok után, akik nem fizetnek, cserébe elviselik, hogy reklámok szakítják meg a zenefolyamot. A Spotify ragaszkodik ahhoz, hogy az előfizetők megnyeréséhez, „beetetéséhez” szükség van az ingyenes hozzáférésre. Taylor Swift csapata azt szerette volna elérni, ha új lemeze csak az előfizetők számára legyen elérhető, de ebbe nem ment bele a Spotify. A cég vezetője, Daniel Ek novemberben hosszú írásban védelmezte az álláspontját. „A lényeg az:ha nincs ingyenes hozzáférés, akkor fizetős sincs, és akkor nincs 2 milliárd dollár sem” (mármint amennyit a Spotify fennállása óta kifizetett a jogtulajdonosoknak).

Egy nemrég, a TechCrunch által nyilvánosságra hozott statisztika egyébként azt mutatja, hogy a Spotify-használók 55 százaléka már okostelefonon vagy táblagépen hallgat zenét. Fontos adat az, ami az elkötelezett zenerajongókra vonatkozik: azok, akik mobil eszközön és asztali gépen is használják a szolgáltatást, napi átlagban 150 percet töltenek zenehallgatással. A lap azt javasolja a kiadóknak, zenészeknek, hogy komplett profilokat alakítsanak ki, playlistekkel és egyebekkel: így lehet kihasználni, hogy a rajongók sokat vannak fent a Spotify-on.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .