Hol vannak a rajongóim, akik csak a fellépésemre várnak?

A Bandsintown oldalt a zenerajongók kedvenceik turnéjának követésére használhatják: ha “követnek” (track) egy előadót, akkor a rendszer értesítést küld nekik, ha az feléjük jár, és jelezhetik, hogy elmennek a koncertre (bár ez olyan, mint a Facebookon: valójában aztán vagy elmennek, vagy sem). Az oldalnak 15 millió felhasználója van, és kb. negyedmillió zenész van fent rajta.

Utóbbiak mostantól a Bandsintown Manager app segítségével hozzáférhetnek a rajongóikról szóló statisztikákhoz (feltéve, ha legalább száz rajongójuk van az oldalon). Láthatják, hogy melyik városban hányan jelölték be őket, illetve azokat, akik “hasonló zenét” játszanak; ha van koncertjük, akkor azt is megnézhetik, hogy az összes helyi rajongó közül hányan jelezték, hogy elmennek rá. A követők számának időbeli változását is követhetik.

bandsintown

Természetesen egy olyan kis országban, mint Magyarország, ahol a turnézó zenekarok és/vagy menedzsmentjeik igen hamar kiismerik az összes lehetőségeiket, nem olyan nagy ennek a jelentősége, mint egy beláthatatlanul nagy piacon, ahol az adatokat jól használva csökkenthető a nem eladott jegyek száma. A Billboardnak a Bandsintown elnöke azt nyilatkozta, hogy az összes koncertjegyek 40 százalékát nem értékesítik; a nagy jegyárusító Ticketmaster is hasonló számot emleget már évek óta.

A hír azért is érdekes, mert jól mutat egy évek óta elindult zeneipari trendet. Mint a Billboard írja, a Bandsintown lépése összhangban van azzal, hogy egyre több digitális szolgáltatás bocsát részletes statisztikákat a zenészek, kiadók, jogtulajdonosok részére.

A magyar előadókat is követik azért a Bandsintownon. Néhány szám: Tankcsapda 6039, Irie Maffia 5815, Brains 5272, Péterfy Bori & Love Band 3701, Ákos 3534, Lord 3520, PASO 3085, Firkin 2122, Caramel 1633, Kállay-Saunders András 1096 stb. A Facebook-lájkokhoz képest ezek elenyésző számok, másfelől viszont a Bandsintownra bejelentkezett rajongók biztosan értesítést kapnak egy-egy koncertről, míg a Facebookon komoly pénzeket kell hirdetésre szánni, és még ekkor sem lehetünk biztosak abban, hogy mindenkit elértünk.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: