Lucian Grainge, a legnagyobb major kiadó, a Universal elnöke egy konferencián beszélt arról, hogy az illegális letöltések okozta károkon túllépve immár a növekedés útjára fog lépni a zeneipar. A Billboard Power 100 listáján a legbefolyásosabb zeneipari szereplőnek nevezett Grainge úgy véli, hogy a befektetések megtérülésére kell fókuszálni, a legkülönfélébb monetizálási csatornákat használva. (Márpedig a zeneiparban annyira a középpontban áll, mint mondjuk egy startupnál – mondta, összhangban az IFPI vonatkozó jelentésével.)
Az nem meglepő, hogy ismét azt hangsúlyozta, hogy az ingyenes, reklámokkal finanszírozott modell helyett az előfizetést támogatja a Universal. Fontos azonban látni, hogy a különböző piacokon nagyon más és más módon viselkednek a fogyasztók – márpedig ő csak tudja, hiszen a Universal működési területe „a világ 98 százalékát lefedi”. Egyenesen sokkolónak nevezte, hogy a második és harmadik legnagyobb piacon, vagyis Japánban és Németországban még mindig a CD a legfontosabb termék, miközben a viták többsége a digitális terjesztésről szól.
Beszélt továbbá a kísérletezés fontosságáról – például arról, hogy kiadója szerződött az előfizetőinek videókat kínáló startuppal, a Vessellel, hogy egyes klipjeik náluk debütálnak majd, és más videómegosztókra később kerülnek csak ki. Megdicsérte az Apple-t is („a tartalom-előállítók fantasztikus partnere”), de nem bocsátkozott feltevésekbe a cég jövőbeli terveivel kapcsolatban.
Categories: Hírek
Leave a Reply