Ha zavarnák a reklámok a kerti partit: jön az egynapos stream-előfizetés

Az utóbbi években általánosan elterjedt freemium modellben a felhasználók az ingyenes, de reklámokkal megszakított, gyakran rosszabb hangminőségű szolgáltatás, illetve a havi előfizetési díj között választhatnak. A Pandora még idén bevezeti a rövid – feltehetően egynapos – előfizetés lehetőségét.

A személyre szabott állomásokat kínáló, Magyarországon nem elérhető, az Egyesült Államok online rádiós piacát magasan vezető – Pandora egynapos előfizetése azoknak szól, akik egyébként nem érdeklődnek a teljes, hónapról hónapra megújuló előfizetés iránt, de vannak olyan alkalmak, amikor hosszan, megszakítások nélkül hallgatnának zenét. Ilyen lehet például a cég illetékes vezetője szerint egy nyári kerti parti, ahol a házigazda nem akarja az adást megszakító reklámokkal elrontani az élményt, bosszantani a vendégeit.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor vezetnék ezt be, és az sem dőlt el, hogy egy vagy három napra szólna a rövid távú előfizetés. A tervek 0,99 dolláros díjról szólnak. Az iTuneson a legtöbb szám ára szintén ugyanennyi (ennél olcsóbb és drágább dalok is vannak). Persze az iTuneson letöltött dal a miénk lesz, viszont ha a kerti partis példát nézzük, akkor a playlist összeállítása is a mi felelősségünk – a Pandora ezt levenné a házigazdák válláról. Másfelől a Pandorán a havi előfizetés 4,99 dollárba kerül, úgyhogy feltehető, hogy ha valakinek tetszik, amit az egynapos programban tapasztal, az könnyen átléphet a rendszeres használók közé.

Mint arról már többször írtunk, jelenleg a digitális világban az tűnik az egyik legnagyobb kérdésnek, hogy hogyan lehet minél több felhasználót az előfizetés felé terelni; vannak, akik szerint az ingyenes szolgáltatás a legjobb beetetés (így érvel a Spotify is), mások viszont ebben kételkednek, illetve általában fenntarthatatlannak, netán károsnak látják azt a reklámokból finanszírozott, ingyenes zenehallgatás modelljét. Ebben a vitában eddig leginkább a két „szélsőség” került csak elő, az ingyenesség és a rendszeres (havi levonású) előfizetés. Ha a Pandora újítása bejön, akkor bővül az alternatívák száma, és legalábbis gazdagodik a vita.

A Pandora egyébként bevételeinek jelentős részét a reklámokból szerzi: 2014 utolsó negyedévében 220 millió dollárt kapott ezek után, míg az előfizetőktől 48 milliót szedett be. Ráadásul a reklámok utáni bevétel gyorsabban is nő (36%egy év alatt, az előfizetések 24 %-os növekedésével szemben).



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.