Tarolt a Wellhello Rakpartja – Friss TOPLISTÁK

Fluor és Diaz duója, a Wellhello még 2014 nyarán jelentette meg a Rakpartot (előbb lyric videót,  majd hivatalos klipet),  és a dal 2014-2015 telére lett a legnépszerűbb magyar szerzemény: vezeti a YouTube-listát, a rádiós toplistát és a single listát is; illetve a csonka stream listán is első helyet szerzett. (Ennek megrövidüléséről korábban már írtunk: a magyar zenéket ki nem emelő, a többi stream szolgáltatónál népszerűbb Spotify adatainak bekerülése az ok.) A Wellhello Apuveddmeg című dala szintén jól teljesített több listán is. Az őszi YouTube-listán három videóval szereplő Halott Pénz immár néggyel is ott van a legnézettebb húsz között, és a rádiós és single listára is felkerült a Valami van a levegőben.

Míg korábban gyakran írtunk arról a listák kapcsán, hogy a rádiós és az internetes zenefogyasztás mintha különböző univerzumokhoz tartoznak, addig ezek a sikerek azt mutatják, hogy a két világ elkezdett közeledni egymáshoz. Valószínűleg kétirányú folyamatról van szó: a rádiók is felfigyeltek arra, hogy az “internetes sztárok” között van olyan, aki az ő játszási listájukra is felférhet (mert nem a népszerű, de megosztó előadók közé tartozik), a hagyományos médiában való erős megjelenés pedig olyanokat is a YouTube-ra irányíthat, akiket egyébként nem érnek el a “vírusszerűen” terjedő videók. (A Wellhello nyáron kezdődött, télen csúcsra ért diadalmenetét részben az is magyarázhatja, hogy a közösségi médiában igen profi – lásd IZÉ videónkat – Fluor és Diaz az új formációval ha nem is teljesen elölről, de legalábbis lejjebbről kezdték a netes építkezést.)

Négy listánkon is vezet a Wellhello Rakpart című slágere

Négy listánkon is vezet a Wellhello Rakpart című slágere. Katt a képen a nagyobb toplistákért!

 

Már az őszi adatokat elemezve is azt írtuk, hogy egyre nagyobb nézettség szükséges ahhoz, hogy egy videó a legnépszerűbbek közé kerüljön. Ez a tendencia tovább erősödött: immár 1,2 millió kattintásnál is több kell egy top 25-ös helyezéshez. További adatok nélkül nem eldönthető,  hogy vajon ennyire növekszik-e a YouTube-on zenét hallgatók száma, vagy az is belejátszik ebbe, hogy a kattintások jobban koncentrálódnak egyes népszerű dalokra.

Érdekesség még, hogy ismét van egy paródia a legnépszerűbbek között: a korábban a Belehalok és más slágerek kifigurázásával taroló Pamkutya a nemzetközi lemezeladási listákat uraló (nálunk az éves top 100-ba  be sem kerülő) Jégvarázs egy dalával került vissza. Egyébként viszont lecsengett már a nagy paródialáz; pedig a 2012-2013-as, téli toplistáról még azt írtuk: érdemes ezeket külön kezelni, mert ha a tíz legnépszerűbb paródiát bevennénk az “általános” zenei listába, azok az első 20 hely felét elfoglalnák.

A lemezeladási listán nem az a meglepetés, hogy a Tankcsapda vezeti, hanem az előző év után az, hogy az Urai vagyunk a helyzetnek című új albumon kívül más albumuk nincs a top 20-ban. Ákos vásárlóiban azért bízhatunk: ők az énekes-dalszerző két lemezét is feljuttatták ide. Legutóbb írtunk arról, hogy Ákos korábbi kiadványainak eladásán sokat dobott a Media Markt akciója. A téli toplistára az áruházláncban exkluzívan, 4999 forintért kapható, öt CD-s Illés Box Set került fel egy akciónak köszönhetően.

A listák szerkeszthető formában itt érhetők el.

Együttműködő partnereink: 3G Multimédia, MAHASZ

Szerző: RÓNAI ANDRÁS



Kategóriák:Hírek

Címkék:, , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: