Elindult a Soundcloud a monetizált remixek felé?

A Soundcloud az egyik legnépszerűbb audiomegosztó szolgáltatás, azonban a jogdíjfizetés, illetve a meggyőző üzleti terv terén még meglehetős hiányosságai vannak. Ráadásul főleg a remixeket, DJ-mixeket, mashupokat nagy számban előállító elektronikus zenében a legnépszerűbb, így minden lépés, amely az engedély nélkül felhasznált zenék leszedetéséhez vezet, a felhasználók nagy számát idegeníti el a szolgáltatástól.

A Soundcloud tavaly elindította a maga partneri programját, és a majorök közül eggyel, a Warnerrel is megállapodást kötött – meglehetősen sajátosat. Nemrég pedig bejelentették, hogy együttműködnek a Zefr nevű céggel. Ennek neve talán keveseknek mond valamit, viszont a cég áll a YouTube tartalomfelismerő ContentID és Brand ID rendszerei mögött.

A hivatalos bejelentés meglehetősen homályosan fogalmaz: a cél az, hogy a Soundcloud „és zenei partnerei jobban megértsék a tartalmak megosztását a platformon”. A sajtóban ezt a legtöbben úgy dekódolják, hogy a Soundcloud a felismert, a jogtulajdonos engedélye nélkül feltöltött remixeket, mashupokat nem eltávolítani fogja, hanem reklámokat helyez melléjük, amelyek az eredeti jogtulajdonosát gazdagítják majd. Újabb lépés abba az irányba, hogy a zeneipar a Soundcloudra ne csak mint promóciós platformra tekintsen. Mint a TechCrunch megjegyzi, a Zefr számára is fontos az együttműködés, mert bár partnerségük a YouTube-bal igen sikeres, ezen kívül más komoly megrendelője nem volt eddig a cégnek.

Kapcsolódó hír, hogy egy fórumon független kiadók vezetői beszélgettek, és a Soundclouddal kapcsolatban többen is szkeptikusan nyilatkoztak. A probléma az, mondta egyikük, hogy ha egy kezdő zenekar a Soundcloudon kezd rajongókat gyűjteni, akkor később nagyon nehéz lesz átterelni őket más, jogdíjat is fizető szolgáltatásokhoz.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.