Artisjus Junior-díj jelöltek: Diaz

Junior kategóriával bővült az Artisjus zenei díja: harminc év alatti alkotók zeneszerzői és szövegírói teljesítményét ismeri el a díj. Itt bemutattuk az öt jelöltet, most pedig alaposabban megismerhetjük mindegyiket. Negyedikként Diazt mutatjuk be.

Csöndör László Diaz 14 éves korában kezdett el foglalkozni a zenével. Eleinte kizárólag hiphoppal, később egyre több stílusirányzat kezdte el érdekelni. Zenei pályafutása a Budapestre költözés után kezdett el fejlődni igazán. Számos nagysikerű, rádióban, tévében gyakran hallható dal fűződik a nevéhez. 2011-ben a Hősökkel megírták az év hiphopdalának választott Szó fel című dalt. 2012-ben Caramel és Hien lemezén dolgozott több dalban, szerzőként és hangszerelőként. Az említett előadók mellett a teljesség igénye nélkül Puskás Peti, a Unique, Sena, a Szécsi Ikrek, Mujahid Zoltán, Wolfie (Punnany Massif), Sub Bass Monster, Fluor, Singh Viki, Pál Dénes, Odett, Szakács Gergő is dolgozott vele. A Red Bull Pilvaker zenei felelőse. Kapott Viva Comet- és Fonogram-díjat (utóbbit a Halott Pénz szerzőtársaként). Három éve folyamatosan szerepelnek szerzeményei A Dalban.

2013-ban előadóként is megmutatkozott több dalban. 2014-ben Fluor Tomival megalapították a Wellhello zenekart, amelynek két bemutatkozó dala azonnal sláger lett, mind a hagyományos, mind a közösségi médiában óriási sikert aratva. A Wellhellóval tehát a reflektorfénybe került, de mivel a bulvármédiától távol tartja magát, ezért “csak minden második ember ismeri“. Facebook, Instagram.

A jelölteket megkérdeztük legsikeresebb szerzeményükről, valamint legkedvesebb olyan dalukról, amely nem lett ennyire ismert; valamint példaképeikről és arról, hogy szerzőként mit tanultak tőlük.

Legsikeresebb dal

“Ha a rádiós, tv-s játszásokat nézem, egyértelmű nyertes a Rakpart című szerzemény. A Wellhello számunkra egy igazi szerelemprojekt, és úgy gondolom, ez a dalokon is teljesen érződik. 2014 áprilisában lementünk Tomival a Balatonra, és elkezdtünk ötletelni az első dalokon. A metódus általában az, hogy csinálok egy másfél perces demót, amiben a refrén körvonalai is hallhatóak, majd Tomi erre ír szöveget. Azt gondolom, hogy azok a dalok tudnak sikeresek lenni, amelyek a hangulatuknak köszönhetően egy külön világba visznek el minket. A Rakpart is ilyen.”

Legkedvesebb szerzemény

“Minden szerzemény a saját gyermekem, így nehéz lenne választani, és talán igazságtalan is. Mindegyikhez kapcsolódnak történetek, időszakok, mind fontos és a szívemhez nőtt. Általában egyébként mindig a legújabb szerzemény a kedvenc :)”

Példaképek

Rengeteg zenei stílus mozgatja a fantáziámat. Szeretek stílusokat vegyíteni, mert ezekből a kísérletezésekből mindig érdekes dolgok születnek. Minden dalból lehet tanulni, és ha kellően figyelmesek vagyunk, és észrevesszük, miért működik egy adott dal, akkor abból lehet építkezni. Közel állnak hozzám az akusztikus, de a szintetizátorhangokkal telitűzdelt hangszerelések is. Szeretek nyitott lenni. Kedvelem, ha a földtől elrugaszkodva új dolgokat próbálunk ki, ezért szeretem Timbalandot. Ha hiphopproducert kell mondanom, akkor a favorit Dr. Dre; de Bruno Marsék produceri csapatát is szeretem. Illetve említenék pár magyar dalszerzőt is: Demjén Ferenc, Presser Gábor, Ákos, Caramel.”

Diaz

A Wellhellóval interjú olvasható a Dal+Szerző magazin legújabb számában. A további jelölteket itt mutattuk be. További zeneipari hírek olvashatók itt a blogunkon, illetve még több a Facebookon.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: