Japán miatt esett vissza az összesített lemezpiac

Megjelent az IFPI nagy éves jelentése, a Recording Industry in Numbers, amelyet tetemes összegért lehet megvásárolni – ám az összkép már a nemrég letölthetővé tett, blogunkon itt bemutatott korábbi jelentésből is kiderült.

Mint ott írtuk, a legfontosabb adat, hogy 2014-ben 46-46 százalék volt a fizikai és a digitális piac részesedése a kiadók bevételeiből (amelyek összesítve alig, 0,4 %-kal csökkentek); de ezen belül igazán változatos a kép. A részletes jelentés összefoglalói például kiemelik, hogy a második legnagyobb piacon, Japánban 5,5 %-os volt a visszaesés. Ha Japánt kihagyjuk a globális piacból, akkor a piac maradéka összesítve igazából 0,7 %-os növekedést mutatna. „Japán a digitális piacra való áttérés kezdeti szakaszában van” – írja az IFPI összefoglalója, ahol a fizikai eladások a bevételek 78 %-át teszik ki. De a harmadik legnagyobb piacon, Németországban is 70% a CD-k és más fizikai hordozók bevételeinek aránya; a német piac 1,9 %-kal növekedett. Közben viszont a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban a bevételek 71 %-a digitális; és az amerikai piac nagyobb, mint a japán és a német összesítve.

Immár negyedik éve Latin-Amerika a leggyorsabban növekvő régió, főleg a digitális bevételek emelkednek igen gyorsan, Venezuelában egyenesen 272,8 %-kal. És a sokat temetett letöltések is még nőnek sok országban: Japánban, Kínában, Spanyolországban stb.; a Dél-afrikai Köztársaságban egyenesen 73 %-kal.

Mint a Billboard írja, a legnagyobb piacok sorrendjében alig van változás; utoljára az volt nagyobb esemény, hogy a Dél-Korea bevételei meghaladták Brazíliáét. A legnagyobb zenei piacok tehát:

1. Egyesült Államok (4,9)
2. Japán (2,6)
3. Németország (1,4)
4. Nagy-Britannia (1,3)
5. Franciaország (0,84)
6. Ausztrália (0,38)
7. Kanada (0,34)
8. Dél-Korea (0,27)
9. Brazília (0,25)



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.