Nem kell végre másolgatni a YouTube-linkeket zene küldéséhez? Ez egy sokmillió dolláros ötlet!

A Music Messenger alapötlete állítólag úgy született, hogy hat izraeli informatikus két projekt között kitalálta, hogy most nem zenés YouTube-linkek küldözgetésével fogják elütni az időt, hanem inkább csinálnak valamit, ami megkönnyíti a zenés YouTube-linkek küldözgetését.

A nemes egyszerűséggel Music Messenger névre keresztelt, Androidra és iOS-ra is elérhető alkalmazás ingyenes, reklámok sincsenek rajta. Nincs saját katalógusa, hanem a más alkalmazások számára (ún. API segítségével) elérhető szolgáltatásokat használja. Nemcsak a YouTube-ra feltöltött zenéket küldhetjük el vele az ismerőseinknek, hanem más, ingyen használható források is hozzáférhetőek, pl. a Soundcloud, illetve egyéb, főként egyes országokban népszerű szolgáltatások (pl. Oroszországban a VK). A küldött zenéhez lehet képet és szöveges üzenetet csatolni, valamint playlisteket összeállítani.

Nem a Music Messenger az első ilyen alkalmazás, de eddig ez a legsikeresebb. Havi egymillió új felhasználót szerez, az iTunes App Store-jának zenei részében a 20. helyre jutott. A Billboardnak nyilatkozó egyik cégalapító szerint a titok az, hogy a kevésbé fejlett piacokra alapoznak. „Brazíliában, Mexikóban, Chilében nem fognak az emberek havi tíz dolláros előfizetést vásárolni, mert akkor nem maradna pénzük ételre” – mondta David Strauss. Izrael sem tartozik a fejlett piacok közé a digitális zene területén, a Spotify sem elérhető náluk, és „mindig a WhatsApp üzenetküldőbe másolgattunk be YouTube-linkeket”.

A két ötlet (a zenés linkküldés egyszerűsítése, a kevésbé fejlett piacok) együttvéve elég volt ahhoz, hogy olyan fejlődést produkáljon a mintegy mellékesen indított cég, hogy megjelenjen náluk Gee Roberson. „Rá kellett keresnünk a Google-ön, hogy ki ez” – mondta Strauss. Az eredmény: Nicki Minaj, Lil Wayne és Noah „40” Sehbib (Drake saját jogán is híres producere) menedzsere, aki bemutatta nekik Avicii menedzserét és David Guettát is. Ötmillió dollár befektetés érkezett tőlük az első körben, „és ekkor jöttünk rá, hogy akkor van egy üzletünk”. A nemrég lezárult második befektetési körben Roman Abramovics orosz milliárdos 15 millió dollárt fektetett a cégbe, és megjelent Benny Andersson (ABBA), Tiesto, will.i.am is. Eddig 35 millió dollárt szedett össze a több 100 millióra értékelt cég.

A következő lépés az lesz, hogy megjelennek Kínában is, ahol a YouTube nem elérhető, viszont több népszerű szolgáltató kínál ingyen streamelhető zenét. (Ezek közül a Tencent a három major kiadó közül kettővel alárt egy-egy megállapodást.) Ezt a piacot a cég alapítói jól ismerik, volt, aki már dolgozott is.

A jövőben sem tervezik azt, hogy reklámok jelenjenek meg a Music Messengeren. A bevételt az esetlegesen az iTunesra áttévedő felhasználók után kapott részesedésből szerzik, illetve abból, hogy az app gyors terjedést ígér, ezért kiválóan alkalmas promócióra. Egy meg nem nevezett nagy lemezcéggel már tárgyalnak is arról, hogy egy új lemezt a Music Messengeren promótáljanak.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.