Indítsd el reggel a Spotify-t, és estig ki se kapcsold!

A Spotify nagy bejelentést tett: több új funkcióval bővül a stream szolgáltató, immár a zenén túlra terjeszkedve.

A Spotify Now a napszakhoz és hangulatunkhoz illő playlisteket ígér, amelyek ráadásul tanulnak a visszajelzéseinkből. “Azt szeretnénk, ha reggel a felhasználók elindítanák a Spotify-t, és estig ki sem kapcsolnák” – mondta a bemutató eseményen a cég egyik vezetője. A hétfő reggelhez szükséges energialökettől az utazáson át a lefekvésig mindenhez ígérnek megfelelő zenei aláfestést. Külön kiszolgálják a futókat: a Spotify Running automatikusan az okostelefon által érzékelt tempóhoz igazítja a zenét, amelyet speciálisan erre a célra írnak neves DJ-k, zeneszerzők (például Tiesto).

Lesznek podcastok a Spotify-on, exkluzív tartalmak is, például az Icona Pop, Tyler, The Creator és a Jungle rádióműsorai. Valamint videók – itt nem elsősorban a zenén van a hangsúly, hanem a vicces jelenetektől a komoly riportokig mindenféle mozgóképes tartalom lesz, az ABC, a BBC, a Comedy Central, az NBC, a TED, a Vice News és más cégek videói.

Az új funkciók első körben az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban és Svédországban lesznek elérhetők, de azt ígérik, a közeljövőben más piacokon is megjelennek.

A bejelentést – amelynek legtöbb részlete már korábban kiszivárgott – többféleképpen értékelik a sajtóban. A Wired azt írja, hogy az új funkciók bizonyára tetszeni fognak a már meglévő felhasználóknak, de pont a legfontosabbra, vagyis jelentős új tömegek bevonására aligha alkalmasak. Ráadásul – írja a CNet -, ahogy különféle formátumokkal bővül a választék, egyre nehezebb lesz elmagyarázni, hogy miért is lenne jó előfizetni, mi az a dolog, amit az ember a pénzéért kap. A Verge  viszont a másik oldaláról fogja meg a fejlesztéseket: szerintük a reklámbevételek jelentős növekedése várható, hiszen az online marketing legígéretesebb médiumának a videókat tartják. (A CNet által idézett adat szerint az elmúlt egy évben több mint duplájára nőtt a pénz, amelyet a marketingesek mobilos videóreklámokra költöttek.)

Általános az az értékelés, hogy azért kellett mindezzel most előállnia a Spotify-nak, hogy az Apple stream szolgáltatásának elindítása előtt minél többeket csábítson magához. Daniel Ek, a cég vezetője viszont úgy látja, hogy nem “zéró összegű játszmáról” van szó: nem egy fix méretű piacért vetélkednek a cégek, hanem hatalmas a növekedési potenciál.



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: