A Spotify nagy bejelentést tett: több új funkcióval bővül a stream szolgáltató, immár a zenén túlra terjeszkedve.
A Spotify Now a napszakhoz és hangulatunkhoz illő playlisteket ígér, amelyek ráadásul tanulnak a visszajelzéseinkből. „Azt szeretnénk, ha reggel a felhasználók elindítanák a Spotify-t, és estig ki sem kapcsolnák” – mondta a bemutató eseményen a cég egyik vezetője. A hétfő reggelhez szükséges energialökettől az utazáson át a lefekvésig mindenhez ígérnek megfelelő zenei aláfestést. Külön kiszolgálják a futókat: a Spotify Running automatikusan az okostelefon által érzékelt tempóhoz igazítja a zenét, amelyet speciálisan erre a célra írnak neves DJ-k, zeneszerzők (például Tiesto).
Lesznek podcastok a Spotify-on, exkluzív tartalmak is, például az Icona Pop, Tyler, The Creator és a Jungle rádióműsorai. Valamint videók – itt nem elsősorban a zenén van a hangsúly, hanem a vicces jelenetektől a komoly riportokig mindenféle mozgóképes tartalom lesz, az ABC, a BBC, a Comedy Central, az NBC, a TED, a Vice News és más cégek videói.
Az új funkciók első körben az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban és Svédországban lesznek elérhetők, de azt ígérik, a közeljövőben más piacokon is megjelennek.
https://www.youtube.com/watch?v=N_tsgbQt42Q
A bejelentést – amelynek legtöbb részlete már korábban kiszivárgott – többféleképpen értékelik a sajtóban. A Wired azt írja, hogy az új funkciók bizonyára tetszeni fognak a már meglévő felhasználóknak, de pont a legfontosabbra, vagyis jelentős új tömegek bevonására aligha alkalmasak. Ráadásul – írja a CNet -, ahogy különféle formátumokkal bővül a választék, egyre nehezebb lesz elmagyarázni, hogy miért is lenne jó előfizetni, mi az a dolog, amit az ember a pénzéért kap. A Verge viszont a másik oldaláról fogja meg a fejlesztéseket: szerintük a reklámbevételek jelentős növekedése várható, hiszen az online marketing legígéretesebb médiumának a videókat tartják. (A CNet által idézett adat szerint az elmúlt egy évben több mint duplájára nőtt a pénz, amelyet a marketingesek mobilos videóreklámokra költöttek.)
Általános az az értékelés, hogy azért kellett mindezzel most előállnia a Spotify-nak, hogy az Apple stream szolgáltatásának elindítása előtt minél többeket csábítson magához. Daniel Ek, a cég vezetője viszont úgy látja, hogy nem „zéró összegű játszmáról” van szó: nem egy fix méretű piacért vetélkednek a cégek, hanem hatalmas a növekedési potenciál.
Categories: Hírek
Leave a Reply