Részletes statisztikával segít a YouTube

Mint arról Hogyan szerezzünk minél több nézőt a YouTube-on, és mit csináljunk velük? című cikkünkben írtunk, a YouTube For Artists oldal részletes statisztikákat is ígért – ezek most megérkeztek.

Nemcsak maguk a zenészek, hanem bárki megnézheti itt a programba bekerült zenészek következő adatait:

1) Az összesített nézettség alakulása 2014 szeptembere óta. Az újdonság itt az, hogy nemcsak a hivatalos videóké számít bele, hanem a Content ID rendszer által beazonosított, felhasználók által feltöltött videóké is.

2) A városok, ahol az előadó a legnépszerűbb.

3) A legnépszerűbb számok (tehát itt is az összes videó számít, amiben az adott dal megszólal).

Mindezek egyelőre a kb. tízezer legnépszerűbb zenész számára érhetők el, de a YouTube hivatalos blogja azt írja, hogy “folyamatosan kerülnek be új művészek”, ami persze bármit jelenthet. Magyarok egyelőre nincsenek közöttük, még a videómegosztón legnépszerűbbek sem.

A poszt a következő tippeket adja az adatok felhasználására: a legnépszerűbb városok listája segít a turné megtervezésében, valamint abban is, hogy esetleg milyen helyi rádiókat érdemes megkeresni. Valamint az adatok egy részét meg lehet osztani a rajongókkal, akik – mint arról korábban részletesen írtunk – hálásak, ha foglalkozik velük a kedvencük, köszönetet mond nekik stb.

A TechCrunch további kézenfekvő felhasználási módok (a legnépszerűbb számot érdemes rádióknak vagy filmeseknek ajánlgatni stb.) mellett arra is felhívja a figyelmet, hogy ahol a csatorna vagy egy videó összesített nézettsége és a hivatalos nézettség jelentősen különbözik, az komoly rajongói aktivitásra (a felhasználók által feltöltött tartalmak népszerűségére) utal, és ez szintén erős érv lehet a menedzsment számára, amikor el akarja “adni” a zenészt.

Mindezek az adatok, és ezeknél is több a zeneipar tehetősebbjei számára rendelkezésre álltak már a big data cégek drága elemzéseiben. Mindez akkor lesz majd az igazi, amikor tényleg minden zenész elérheti ezeket az eszközöket.

YouTube insights

A Scooter Budapesten a legnépszerűbb, legalábbis a YouTube-nézettséget tekintve. (A találatot köszönjük Pálinkás Jánosnak.)



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading