Részletes statisztikával segít a YouTube

Mint arról Hogyan szerezzünk minél több nézőt a YouTube-on, és mit csináljunk velük? című cikkünkben írtunk, a YouTube For Artists oldal részletes statisztikákat is ígért – ezek most megérkeztek.

Nemcsak maguk a zenészek, hanem bárki megnézheti itt a programba bekerült zenészek következő adatait:

1) Az összesített nézettség alakulása 2014 szeptembere óta. Az újdonság itt az, hogy nemcsak a hivatalos videóké számít bele, hanem a Content ID rendszer által beazonosított, felhasználók által feltöltött videóké is.

2) A városok, ahol az előadó a legnépszerűbb.

3) A legnépszerűbb számok (tehát itt is az összes videó számít, amiben az adott dal megszólal).

Mindezek egyelőre a kb. tízezer legnépszerűbb zenész számára érhetők el, de a YouTube hivatalos blogja azt írja, hogy “folyamatosan kerülnek be új művészek”, ami persze bármit jelenthet. Magyarok egyelőre nincsenek közöttük, még a videómegosztón legnépszerűbbek sem.

A poszt a következő tippeket adja az adatok felhasználására: a legnépszerűbb városok listája segít a turné megtervezésében, valamint abban is, hogy esetleg milyen helyi rádiókat érdemes megkeresni. Valamint az adatok egy részét meg lehet osztani a rajongókkal, akik – mint arról korábban részletesen írtunk – hálásak, ha foglalkozik velük a kedvencük, köszönetet mond nekik stb.

A TechCrunch további kézenfekvő felhasználási módok (a legnépszerűbb számot érdemes rádióknak vagy filmeseknek ajánlgatni stb.) mellett arra is felhívja a figyelmet, hogy ahol a csatorna vagy egy videó összesített nézettsége és a hivatalos nézettség jelentősen különbözik, az komoly rajongói aktivitásra (a felhasználók által feltöltött tartalmak népszerűségére) utal, és ez szintén erős érv lehet a menedzsment számára, amikor el akarja “adni” a zenészt.

Mindezek az adatok, és ezeknél is több a zeneipar tehetősebbjei számára rendelkezésre álltak már a big data cégek drága elemzéseiben. Mindez akkor lesz majd az igazi, amikor tényleg minden zenész elérheti ezeket az eszközöket.

YouTube insights

A Scooter Budapesten a legnépszerűbb, legalábbis a YouTube-nézettséget tekintve. (A találatot köszönjük Pálinkás Jánosnak.)



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: