A Spotify egy év alatt megduplázta az előfizetők számát

Most érte el a Spotify a 20 millió előfizetőt, és összesen több mint 75 millióan használják. A stream szolgáltató blogposztja az egy évvel korábbi számokkal hasonlítja ezt össze: 2014 májusában 10 millió előfizetője volt, és 40 millió felhasználója. Nemcsak hogy megduplázta az előbbi számot, de az előfizetők – akiknek a bevételek túlnyomó többsége köszönhető – aránya egy kicsit nőtt az összes felhasználóhoz képest, 25 %-ról 26,7 %-ra.

A Spotify tovább közölt egy ábrát arról, hogy bizonyos zenészeknek (pontosabban a jogaik tulajdonosainak) egy évben mennyit fizetnek átlagosan. Az előfizetők számának megduplázása kicsit kevesebb mint kétszer annyi kifizetéshez vezet a szolgáltató becslése szerint.

A Spotify ezeket az adatokat általában arra használja, hogy a freemium körüli vitában azt bizonygassa, hogy az ingyenes zenehallgatási lehetőség a leghasznosabb az előfizetők vonzására. Kevésbé széles körben ismert adat az, hogy az előfizetők többsége, 69 százaléka az ingyenes rész használatának első három hónapjában tér át a prémium szolgáltatásra. (Az Apple Music ingyenes próbaideje szintén három hónap lesz.) Vagyis ez egy erős érv lehet azok kezében, akik a freemiumból a free korlátozására próbálják rávenni a Spotify-t: aki három hónapnál tovább megmarad az ingyenes használatnál, az már jóval kisebb valószínűséggel tér át végül a fizetésre.

A cég egyébként egy most lezárult körben 526 millió dollárnyi befektetést szedett össze, értéke így már 8,53 miilliárd dollár.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .