Nem lesz többet 301+ nézettség, máshogy szűrik a csalásokat

Búcsút intett a YouTube a híres 301+ nézettségnek. Valószínűleg mindenki találkozott ezzel: egy nemrég felkerült videónak, ahogy hirtelen elkezdett komoly nézettséget szerezni, néhány órára megállt a mutatója ezen a számon. Mint a YouTube Twitterére felrakott ábra mutatja, ezt az időt arra használták, hogy ellenőrizzék, valódi nézők állnak-e a növekvő számok mögött; ráadásul az ellenőrzést központilag végezték, míg a videókat számos szerver tárolja.

Az új rendszerben folyamatosan nő majd a számláló, mert azokat a megtekintéseket, “amelyekkel kapcsolatban biztosak vagyunk abban, hogy valódi emberek állnak mögöttük”, rögtön beszámolják, és csak a gyanúsakat ellenőrzik külön.

Mindez – túl azon, hogy egyesek már most nosztalgiát éreznek a 301+ iránt, persze viccből – azért fontos, mert gyakran felmerül, hogy mennyire tükrözik a YouTube számai a valós érdeklődést. A magyar zenei életben is, legalábbbis a színfalak mögött, sokszor elhangzik, hogy ennek vagy annak a videónak a kiemelkedő nézettségét biztosan csak megvásárolták. És tényleg elég egyetlen egyszerű keresés ahhoz, hogy az ember rengeteg, pénzért “garantált” nézettséget, vagy akár kommenteket is kínáló céget találjon.

A Google tavaly jelentette be, hogy már nem csak rögtön a megtekintések után szűri az ilyesmit, hanem időről időre újra ellenőrzi a nézettségi adatokat, és az esetleg előkerült új bizonyítékok fényében módosítja a számlálókat. A közlemény szerint “az autentikus és értelmes interakció” érdekében fontos ez, de bizonyára legalább ennyit nyom a latban, hogy a hirdetőknek is létfontosságú, hogy tudják: valódi embereket ér el az üzenetük, nem robotokat. És persze több iparág, így a zeneipar is nagyban támaszkodik az ilyen mérőszámokra, no meg számos más közösségi oldal lájkjaira – amelyek szintén küzdenek a lájkvásárlások és hasonlók ellen.

Emellett nemrég a YouTube asztali lejátszója is némi ráncfelvarráson esett át, és jobban hasonlít már a mobilos verzióra – a cég ugyanis, a felhasználók szokásait követve, egyre inkább a mobilra koncentrál. Ezzel függ össze az is, hogy most már az álló telefonnal készített videókat a formátumnak megfelelően játssza le a videómegosztó.



Kategóriák:Hírek

Címkék:

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: