Így ne promózd a zenekarodat

Tele van az internet tanácsokkal, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban promótálni magunkat. Ezek gyakran ugyanazt ismételgetik: legyen stratégiád, posztolj sokat, legyél személyes, de ne csak magadról írj, lépj kapcsolatba a rajongókkal, okulj a statisztikákból.

De talán még ennél is hasznosabb egy friss poszt az ellenkező megközelítésből: Az öt legidegesítőbb, legkevésbé hatékony módszer promóciós módszer, amit valamiért még mindig használnak a zenekarok. Mivel nem biztos, hogy a magyar előadók immunisak mindegyikre, röviden összefoglaljuk.

1. Folyamatos posztolás – Persze egy poszt soha nem ér el minden potenciális érdeklődőt, úgyhogy ha valami fontosat akarunk közölni (új klipünk, új zenénk van stb.), akkor többször kell írni róla. Azonban óránként ugyanazt kirakni nem csak idegesítő, hanem például a Facebook algoritmusa ki is szűri. Ehelyett variálni kell az üzeneteket, képeket, még ha a lényeg, a promó tárgya ugyanaz is.

2. Véletlenszerű “egyéni” üzenetek – Egy üzenet valakinek, akivel amúgy egyáltalán nem tartjuk a kapcsolatot, azt sugallja: “nem érdekel, hogy ki vagy, csak az, hogy növeljem a videóm nézettségét”.

3. Oda nem illő komment – Mindenki látott ilyet, hogy “feltörekvő zenész vagyok, nézd meg a videómat” – olyan helyen, ahova egyáltalán nem illett. Na és hányan kattintottak?

4. Bepofátlankodás más eseményekre – Akár online, akár a valóságban promótáljuk magunkat más bulijában, az nem csak hogy rosszul veszi ki magát, de lehet, hogy a fellépőnél vagy a klub dolgozóinál rosszpontokat is gyűjtünk, ami a későbbi esetleges közös munkát akadályozza.

5. Magától elinduló zenés hirdetés – Mindenkinek az az első dolga, hogy kikapcsolja.

Ide kapcsolódik, bár inkább vicces a nagy figyelmet kiváltott Why I Deleted Your Band’s Promo Email blog, amely olyan megfogalmazásokat tartalmaz, amelyek rögtön elveszik az anonim újságíró kedvét attól, hogy akár csak a levél olvasását befejezze.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading