Itt az első, csak az Apple Musicon elérhető lemez eredménye

Június végén indult el az Apple Music, és ez a nemzetközi zeneipar egyik legnagyobb figyelemmel követett eseménye idén – ám a legfontosabb kérdésre csak októberben kapunk majd választ: hányan fognak fizetni érte? (Lásd a Recorderen megjelent összefoglaló cikket.)

Az Apple nemrég jelentette be, hogy a három hónapos, ingyenes próbaidőszakra 11 millióan iratkoztak fel, ami soknak tűnhet, de az iTunesra valaha feliratkozott 800 milliós bázishoz képest már nem annyira. Most a New York Times hozta nyilvánosságra, hogyan teljesített a szolgáltatás az első komoly megmérettetésen. Dr. Dre legendás producer – nem mellesleg az Apple által felvásárolt Beats társalapítója – nemrég a Beats 1-on, az Apple Music rádióműsorában jelentette be, hogy kb. egy évtizede ígérgetett, Detox című lemezét nem adja ki, mert elégedetlen vele; viszont jön egy másik, Compton: A Soundtrack címmel. Ez ugyan nem egy hivatalos filmzenelemez, de szorosan kapcsolódik az N.W.A. gengszterrap-alapító zenekar (amelynek Dre is tagja volt) történetét bemutató, sikeres filmhez, a Straight Outta Comptonhoz, amely tehát egyfajta marketinget is jelentett számára.

A két hétig csak az Apple Musicon elérhető Comptont a megjelenés hetében 25 milliószor streamelték, és majdnem félmillióan töltötték le. Az Egyesült Államokban mutatott teljesítménye a Billboard albumlistájának második helyére volt elég. A 25 millió kevesebb, mint az év eddig nagy streamrekordjai, amelyek persze az összes szolgáltató (köztük a Spotify) összesítésével jöttek létre, és amúgy szintén a hip hopban születtek: Drake meglepetéslemeze majdnem kétszer ennyit, 48 millió streamet ért el egy hét alatt, Kendrick Lamar pedig 39 milliót. (Ő egyébként Dr. Dre pártfogoltja.)

Tágabban nézve az Apple Music eddig nem dobta meg jelentősen sem az összesített stream adatokat, illetve nem okozta a letöltések jelentős visszaesését. Bár az év első felében is folytatódott a korábbi trend a stream növekedésével, letöltések visszaesésével, de ezen belül nem állt be jelentősebb változás, amit pedig többen vártak. A pletykák szerint még augusztusban elindulhat egy nagy kampány, amely amerikai tévéadókon, óriásplakátokon is hirdetné az Apple Musicot: talán ez lehet majd a vízválasztó, ugyanis sokak szerint éppen hogy a mainstream (nem aktívan zenefogyasztó) közönség megnyerése hozhatja a következő áttörést a stream terjedésében.



Kategóriák:Hírek

Címkék:, , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: