A Belehalok óta nem tarolt úgy semmi, mint a Bulibáró – 2015. nyári toplisták

Kis Grófo és Pixa június elején feltöltött dala, a Bulibáró több mint 7 milliós nézettséget szedett össze nyáron a YouTube-on. Mióta ezeket a listákat készítjük (és feltehetően azóta, hogy van YouTube), csak egyetlen magyar szám nyitott erősebben. Természetesen a Belehalokról van szó, amelyet 2012. március 27-én töltöttek fel a videómegosztóra, és két hónappal később, május végére már 7,4 milliós volt a nézettsége. (Lásd a Dal+Szerző magazin 2. számában megjelent listát.) 2012 nyarán 5,9 millió volt, majd fokozatosan beállt arra, hogy három havonta egymillió néhányszázezer megtekintést szed össze. (Ez idén nyáron a 24. helyhez volt elég.) Boggie Parfümje, amelyet Magyarországon kívül is sokan néztek, 6,7 milliós nézettséget szerzett 2014 telén; a Kedvesem 4,2 millióval tarolt 2013 tavaszán.

Kis Grófo legutóbbi YouTube-toplistánkat a Mert a nézését meg a járását című dalával vezette, most ez második lett, pedig többen hallgatták nyáron, mint tavasszal. A Bulibáróval viszont Kis Grófo kilépett a maga keretei közül: a Mahasz stream és single listáján is olyan eredményt ért el, amilyet korábbi slágerei nem – beleszámítva a No Roxa Ájt is. (Valamint online és print megjelenéseket olyan lapokban, amelyek korábban alig foglalkoztak Kis Grófóval.)

A Bulibáró másik nevesített alkotója, Pixa producerként ott volt Fluor Tomi berobbanásánál, aki most már a Wellhello tagjaként négy számmal, plusz az egyiknek a paródiájával is szerepel a listán. Nála újabb szereplő ezen a pályán Halott Pénz, akinek a rangját mutatja, hogy róla is készült már sikeres paródia. Azonban a Wellhello és Halott Pénz együtt sem bírta befogni Kis Grófót: az Emlékszem, Sopronban a harmadik lett a listán. Amúgy a dal első sora ez: “Otthon maradnak a Youtube-linkek”.

Kattintásra nagyobb lesz az Artisjus, Mahasz, Zeneszöveg.hu és a 3GM együttműködésével készült lista.

Kattintásra nagyobb lesz az Artisjus, Mahasz, Zeneszöveg.hu és a 3GM együttműködésével készült lista.

Érdekesség, hogy a nyár legnézettebb 20 videója közül 9 először szerepelt a listán, és a többi (egy helyén maradón kívül) mind rontott a pozícióján. Vagyis mintha egyre jobban elsajátítanák a YouTube-sztárok azt, amiről minden mai zeneipari kisokos szól: újabb és újabb és újabb videókkal kell előállni, azokat pedig gyorsan minél jobban megpörgetni. A magyar közönség is egyre inkább úgy viselkedik, ahogy a nemzetközi tendenciák mutatják; egy nemrég megjelent elemzés azt mutatja például, hogy az egymilliárdos álomhatárt is egyre gyorsabban érik el a gigaslágerek.

Egyben egyre inkább beállni látszik a YouTube toplista élmezőnye. Az egymáshoz is mindenfelé szálakon kötődő, jól ismert nevek mellett a mostani listán Essemm tűnik fel (ő legutóbb a tavaly nyári listán szerepelt, de kevésbé előkelő helyen), illetve Rúzsa Magdi.

Míg korábban arról írtunk, hogy a YouTube és a rádiós lista közeledni látszik egymáshoz, nyáron csak az említett Wellhello – Halott Pénz sláger szerepelt mindkettőn. A nyár rádiós slágere Fehérvári Gábor Alfrédé. A Mary Joe a Zeneszöveg.hu-n a harmadik legnépszerűbb; videójának számait elnézve lehet, hogy az őszi összegzésen már a YouTube-listára is felkerül.

Az már nem meglepő, hogy az albumlistán rengeteg nagyon olcsó CD szerepel: legutóbb külön írtunk a Mol-kutaknál kapható lemezek uralmáról. Ugyanígy terjesztik, viszont formáját tekintve a magyar piacon ritkaság az első és a harmadik helyezett album: a Volt, illetve Strand Fesztiválhoz kapcsolódó, 20-20 magyar dalt tartalmazó válogatás az albumlista két legfeltűnőbb újdonsága. A Volt hivatalos lemezén szerepel amúgy az Emlékszem, Sopronban.

A lista szerkeszthető .xlsx formában innen tölthető le.



Categories: Hírek

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading