Vacak minőségben hallgatnak zenét, és elégedettek vele

A Strategy Analytics felmérésében 2041 amerikait kérdeztek arról, min hallgat zenét. (Természetesen egy ember általában több módon is.) A hangminőséget fontosnak tartó kommentátorok megdöbbenésére a nyerő a számítógép hangszórója lett: a megkérdezettek 55 %-a hallgat ilyenen zenét. A megosztott második helyen a hordozható eszközhöz csatlakoztatott fejhallgató, valamint a rádiókészülék áll (41-41 %). Meglepő lehet a következő: a tévékészülék beépített hangszórója (29%), amelyen gyakrabban hallgatnak zenét, mint a hordozható eszközhöz kötött hangszórón (20%). “Rendes” hangszórót 12% hallgat, a vezetéknélküli változatát 11 %.

A megkérdezettek 43 %-a “nagyon elégedett” a hangminőséggel, 26 %-uk pedig “meglehetősen”, vagyis több mint kétharmaduk nagyon vagy elég jónak tartja azt, amit használ. Ezeket a számokat azonban nem bontják le a közzétett anyagban (vagyis nem derül ki, hogy az elsősorban számítógép hangszóróját hallgatók között is ilyen sok-e az elégedett).

A közvélemény-kutatáshoz csatolt rövid elemzésben a Strategy Analytics vezetője azt írja: az utóbbi évtizedben a fókuszban a hordozhatóság és a kényelem állt, és a hangminőségről gyakran meg is feledkeztek a fejlesztésekben. Egy egész generáció nőtt úgy fel, hogy soha nem hallott jó minőségű rendszeren zenét. (Tegyük hozzá: otthon – hiszen a klubokban, szórakozóhelyeken azért más a helyzet.) Van azért igény erre is, azonban nehéz meggyőzni a hallgatókat, hogy egy jobb rendszerbe fektessenek be. Az elemzés Neil Young Pono rendszerét említi mint pozitív példát, bár ez inkább bukásnak számít; egy cikk a Beats fejhallgatókat emeli ki. Ezek minőségéről persze lehet vitatkozni, de az biztos, hogy divatossá tettek egy jó vagy jónak mondott hangminőségű eszközt.

Érdekes az, amit a Digital Music News egy kommentelője ír: közben viszont a különböző, egyre jobb képminőségű tévék eladása szárnyal. Egy válaszoló arra mutat rá, hogy sok kutatás bizonyította, hogy míg a képminőség különbségeit mindenki könnyen érzékeli, addig a hangminőségre ez nem igaz: jóval nagyobbak az egyéni különbségek abban, hogy valaki hallja-e egyáltalán, hogy valami jobban szól.

Ide kapcsolódik, vagyis inkább a túlsó véglet terjedésének reményét mutatja a Billboard tudósítása a CES technológiai vásárról. Az itt bemutatott mindenféle új kütyük közül sok már le tudja játszani a CD minőségnél jobb hi res audio zenéket is, és bár az árakat általában még nem tudni, egy szakértő szerint a megfizethető kategóriában is megjelenik ez az új hangminőség. Úgy tudni, hogy több cég komoly kampányt indít majd annak bemutatására, miért jobb ez a CD hangzásánál. A megcélzott közönség a “zenerajongók” – akik még nem audiofilek, de fontos nekik a zene, és annak elérhetősége után a második helyen már a hangzás áll a prioritási sorrendben.

How Americans Listen to Music - Strategy Analytics

Min hallgatnak zenét az amerikaiak? Forrás: Strategy Analytics



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading