Mint arról korábban írtunk, Majka a Viva TV-vel folytatott levelezésének nyilvánosságra hozatalával komoly támadást indított a termékelhelyezés, pontosabban annak a zenetévé által kért kitakarása ügyében. Az Index egyenesen arról ír, hogy „bojkottra szólított fel”.
A Viacom állásfoglalása az ügyben a következő:
A Viacom-csoport által működtetett VIVA TV a saját elvárásait és elveit szem előtt tartva arra törekszik, hogy a zenei klipekben lehetőleg egységesen ne szerepeljenek szembeötlő reklámok, direkt termékelhelyezések. A társaság meggyőződése ugyanis, hogy a zenetévé által megvalósított támogatási rendszer enélkül is érdemi segítséget biztosít a hazai zeneipar számára.
A VIVA TV hosszú évek óta a hazai könnyűzene népszerűsítésének egyik legjelentősebb műhelye és egyben a televíziós zenei jogdíjak egyik legnagyobb hazai befizetője is. Számos sikeres előadó karrierje indult el és futott be a zenetévé támogatásával. A tévétársaság jelenleg is több olyan saját gyártású műsort képernyőre visz, amelyek csak a hazai előadók népszerűsítésével foglalkoznak. Más közkedvelt előadókhoz hasonlóan, például Majka direkt termékelhelyezést nem tartalmazó klipjeit is több száz alkalommal vetítette tavaly a csatorna. A videoklipek rendszeres sugárzása után pedig a zenecsatorna a jogszabályi előírásoknak megfelelően jelentős mennyiségű jogdíjat fizet be, ami a zenészek és a kiadók tevékenységének egyik alapvető forrása.
Categories: Hírek
Leave a Reply