A Beatport megszabadul csődbe ment tulajdonosától, és újra az eladásra fókuszál

A Beatport a vezető, mi több, etalonnak számító digitális bolt az elektronikus zenében; főleg DJ-k vásárolnak itt, és ha egy szám bekerül akár csak egy műfaji top 10-be, akkor azt producere mindenképpen világgá kürtöli. (Ez a nemzetközi színtéren is ismert magyar előadóknak rendszeresen szokott sikerülni.)

A 2004-ben indult céget 2013-ban vásárolta meg az elektronikus tánczene (EDM) egyik óriáscége, a számos meghatározó fesztiválban, több klubban és online vállalkozásban is érdekelt SFX. A cég azonban régóta gondokkal küzd; emiatt a Beatport 2015 nyarán egy ideig nem is tudta kifizetni a jogtulajdonosokat. Amikor az SFX csődbe ment, a nyilvánosságra hozott iratokból kiderült, hogy a 2014-ben még 7,1 millió dolláros nyereséget termelő Beatport 2015-ben 5,5 millió dollárt veszített. (Mai árfolyamon 2 és 1,5 milliárd forint.)

Mint nemrég kiderült, a Beatportot május elején elárverezik. A Billboard szerint két forgatókönyv valószínű: vagy egy, a műfajban ismert brand vásárolja fel és adja hozzá a portfóliójához, vagy egy befektetési alap, amely megpróbálja növelni az értékét, és továbbadni.

A Create Digital Music a Beatport egy szóvivőjével készített interjút a cég jövőjéről. Ebből az eladásról annyi derül ki, hogy „számos érdeklődővel tárgyalnak”, és az eladási folyamat nem befolyásolja az áruház működését, többek között a jogtulajdonosok kifizetését.

A szóvivő szerint a tavalyi veszteségek két okkal magyarázhatók. Egyrészt komolyabb összegeket fektettek a stream platform és a videók fejlesztésébe, elindítottak egy holland nyelvű aloldalt – ezek szerinte mind csak növelik a cég értékét a vásárlók szemében.

Másrészt az is igaz, hogy csökkent a zeneeladásokból származó bevétel. Ez egyrészt a letöltések általános, a zeneipar egészét érintő visszaesésére vezethetők vissza (ugyan a szóvivő nem mondja, de valószínűleg a speciális közönséget, a DJ-ket kiszolgáló áruháznál ez kevésbé lényeges), másrészt szerinte olyan átalakítások következménye volt, amelyeket éppen ezért vissza is állítottak a korábbi állapotba. A legfontosabb ezek közül, hogy ismét az online bolt a Beatport nyitóoldala, és bárhonnan át lehet menni oda (illetve bárhonnan bárhova lehet navigálni).

Már az SFX-korszakban indított stream szolgáltatást a Beatport, és ez egyelőre teljesen ingyenes a hallgatóknak. Közelebbről meg nem nevezett „monetizációs tervek” vannak még, de egyelőre reklámokból van bevétele a streamnek, a bannerek mellett a szponzorált playlistek is hoznak pénzt.

 



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.