Ennél zavarosabb módon még nem lett album listavezető

Kanye West új lemeze több különböző címen futott, mielőtt The Life Of Pablo lett volna belőle. Premierje egy, a Tidalon streamelt divatbemutató volt. A hivatalosan bejelentett megjelenési időpontban mégsem vált elérhetővé, állítólag azért, mert az egyik szám vendégrappere még nem készült el a maga verzéjével. Aztán február közepén rövid ideig letölthető volt Kanye West honlapjáról és a Tidalról (a stream szolgáltatónak a rapper az egyik tulajdonosa), aztán a letöltési opció eltűnt. Az igazán nagy fordulat az volt, amikor kiderült, hogy alkotója szerint nem is a kész változatot jelentette meg, és idővel több számot is újabb vezióra cserélt.

Noha Kanye West – sok más, őrült és/vagy szórakoztató – bejelentés mellett arról is írt a Twitteren, hogy nemcsak hogy CD-t nem ad ki többet, de a Life Of Pablo sehogy máshogy nem lesz elérhető, csak a Tidalon streamelve, végül egy-egy szám megjelent más oldalakon. Végül az összes nagyobb stream oldalra kikerült a TLOP, és ismét letölthető, de csak teljes albumként, és csak Kanye West saját honlapjáról (20 dollárért adja, 320 kbps minőségű mp3-ban) és a Tidalról – az iTunesról nem.

A szélesebb körű megjelenéssel a lemeznek sikerült feljutni a Billboard albumlistájának első helyére. (A korábbi stream adatokat a Tidal nem is jelentette le.) Ez az első olyan album, amely ezt a helyezést főként a streamnek köszönheti: egy hét alatt 99 milliószor játszották le egyes számait az Egyesült Államokban, és a Billboard által használt átszámítás (egy “egység” = 1500 stream) szerint ez annyival esik a latba, mintha 66 ezren megvásárolták volna. Ez a teljes “fogyasztás” 70 %-a volt, a maradék letöltés.

Mindez Kanye Westen túlmutatva érdekes egyrészt a stream súlya miatt, másrészt azért is, mert több elemző szerint a TLOP az első olyan album, ami nem egy bizonyos pillanatban elkészült, lezárt egész, hanem “megjelenés” után is változott. Ahhoz képest, hogy milyen régóta milyen sokat írtak az album formátum felbomlásáról, a mainstream popzenében még nem volt ilyesmire példa.

30 Hours nem szerepelt a divatbemutatón elhangzó zenei anyagban, de másnap felkerült a Soundcloudra, majd része lett az (akkor még úgy lehetett tudni, hogy) végleges lemeznek.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: