Ingyen vinyl és mellé adományok: „fordított közösségi finanszírozás”

„Fordított közösségi finanszírozás”, avagy „szó szerint a közösség finanszírozása” – ezt találta ki a savannah-i Word Of Mouth zenekar arra, hogy első lemezének hírét vigyék. A Word Of Mouth Speaks című debütáló albumukból ezret nyomtak, három-három vinylre. Néhány kiválasztott lemezboltba vittek belőle, hogy a Lemezboltok napján adjanak belőle az eladók azoknak a vásárlóknak, akiknek szerintük tetszene – mármint ingyen. A rajongók a lemezek mellé kapott utasításokat követve megoszthatják az album online változatát, amelyet vagy ingyen, vagy szabadon választott összegért lehet letölteni innen (illetve rögtön streamelhető is). Azt a pénzt, amely az adományokból bejön, az ezer rajongó között egyenlően szétosztja a zenekar.

A meglepő módszert részletesen a zene közösségi finanszírozásáról szóló blogon magyarázta el a zenekar. Mint írják, a „több mint túltelített” zenei piacon mindenki a figyelemért küzd; az elhivatott rajongói bázis mindennek a kulcsa. Tehát egy „globális, egymással és a zenekarral szoros kapcsolatban lévő rajongótábor” kiépítését szolgálta a szokatlan megjelenés. A vinyl elkészítését a zenekar finanszírozta.

„A fejük tetejére állítottuk a hagyományos lemezmegjelenési stratégiákat” – írják; „hiszünk abban, hogy nagyobb hatást érünk el így, hogy a folyamat minden szereplője számára előnyös”. A vágyott „több médiára kiterjedő virális eseményt” azonban (legalábbis egyelőre) nem sikerült elérniük: a Facebookon kb. 1600, a Twitteren kb. 700 követője van a zenekarnak; az említett blogon kívül egy savannah-i lapban találtunk beszámolót a különleges megjelenésről. Persze kérdéses, hogy hagyományos úton, mondjuk egy PR-cég felfogadásával költségarányosan milyen eredményt ért volna el a Word Of Mouth.

https://www.youtube.com/watch?v=WEz4hHxjfsE



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .