Jogosított aláfestő zenék jönnek a Facebook diavetítésekhez

Újabb monetizációs lehetőség tűnt fel a zenék jogtulajdonosai számára a láthatáron, még ha a hazai zeneipar számára (valószínűleg) elég távoli is: a „diavetítések”, vagyis egy eseményen, egy témáról stb. készült fotókból készült, videószerűen lejátszható fotóösszeállítások alatt megszólaló kísérőzene.

A Facebook kísérletezik ilyesmivel, de nagyon korlátozottan: a Slideshow nevű új szolgáltatást először az ausztrál felhasználók próbálhatják ki, és aláfestésként a Facebook tulajdonában lévő zenék mellett a Warner katalógusának „korlátozott részéből” lehet dalokat választani. A hírek szerint kb. úgy néz ki a szolgáltatás, hogy egy algoritmus automatikusan összerendezi az egy témához, például egy nyaraláshoz tartozó feltöltött fotókat, majd ezt lehet kézzel variálni; ezután jön a zeneválasztás (nem tudni, pontosan milyen módon, mekkora katalógusból), majd a megosztás az ismerősökkel.

Arról egyelőre nincsen semmilyen információ, hogy a kiadó milyen formában kap mennyi pénzt az ilyen zenefelhasználás után (nem lenne meglepő, ha a reklámbevétel utáni részesedés lenne a megoldás), illetve rövid vagy hosszú távon tervezik-e széles körben megnyitni ezt a lehetőséget minden jogtulajdonos előtt.

Bár többen – például a megállapodásról először író New York Post – úgy tálalták a hírt, hogy „a Facebook be akarja fogni a YouTube-ot a videók terén”, valójában – mint a Billboard megjegyzi – hasonló szolgáltatásokat inkább startupok szoktak kínálni, amelyek most tényleg aggódhatnak, hogy a tech óriás belépett erre a területre. A YouTube által uralt területen a Facebook viszonylag lassan halad előre; bár áprilisban elindítottak egy, a Content ID-hoz hasonló, de annál kevesebb opciót kínáló felületet a jogtulajdonosok számára: ez a Rights Manager.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .