Az egyik fő ok, amiért érdemes kiadóhoz szerződni: a playlistek

A Warner Music Group bejelentette: a stream lett a legnagyobb bevételi forrása (elsőként a majorök között), és bevételei 13,4%-kal nőttek 2016 első negyedévében. Ebből az alkalomból készített interjút a Billboard a kiadó vezetőjével, Stephen Cooperrel.

A legtanulságosabb az első kérdés a playlistek fontosságáról, amely megmutatja, mennyire átalakult a major kiadók világa. Stephen Cooper ezt mondja: “Korábban minden a rádiós játszásokról szólt, a heti slágerlistákról és az eladásokról – most pedig arról a csatáról, amelyet percről percre meg kell vívnunk az emberek idejéért és figyelméért. Éppen ezért a playlistek kezelése az egyik legfontosabb ok, ami miatt egy művésznek szüksége van ma egy kiadóra. Amikor egy dal elkezd befutni, akkor nagyon fontos, hogy legyenek embereid, akik a szolgáltatókkal szoros kapcsolatot ápolnak, és akik komoly energiát fektetnek abba, hogy megértsék a rajongók viselkedését. Minden dal köré fel kell építeni egy történetet.”

Mint Stephen Cooper mondja, a gyors reagálású, a digitális világ szabályait up-to-date módon ismerő csapatoknak világszerte készen kell állniuk, és a Warnernél ezt sikerült elérniük. “A szervezettség és a munkamorál a legfontosabb egy cégnél. Ez nem szexi, de ez biztosítja az előnyt a versenyben.” Ennek tulajdonítja, hogy 2015-ben a globális top 10 slágerek között több dala volt a Warnernek, mint bármely más cégnek.

De nemcsak az új dalok befuttatásánál döntő fontosságú a playlistek kezelése, hanem a katalógus menedzselésénél is: ezek segítenek abban, hogy a klasszikusokat (újra)felfedezzék a hallgatók.

Persze, teszi hozzá, “közhely, de igaz, hogy hiába van a legjobb playlistes csapatod, ha a zene maga nem elég jó, akkor az egész nem ér semmit”.

A Warner vezetője arról is beszélt, hogy egyre több a nem a hagyományos zenei központokból érkező sztár, és “közel van az idő, amikor a világ sokkal ‘laposabb’ lesz, vagyis szinte bármely országból jöhetnek a sztárok”.

Válaszolt arra a gyakori kritikára is, hogy a major kiadók jogosítási gyakorlatának rugalmatlansága (az, hogy üzleti modelltől függetlenül minden induló cégtől ugyanazokat a magas díjakat és komoly előlegeket követelik meg) vezet ahhoz, hogy nem tud igazán megerősödni egyetlen innovatív startup sem, és ezért dominálnak a hatalmas tőkéjű tech óriások. “Minden szolgáltatás maga határozza meg a stratégiáját, többek között azt is, hogy mennyiért adja a termékét. Az én szempontomból minden üzleti modell jó, amennyiben megfelelően megfizeti a művészeket, szerzőket, kiadókat és zeneműkiadókat. A zeneipar rettentően bonyolult, de valójában ez a nagyon egyszerű probléma van a dolgok mélyén. Nem fogjuk a zenét értékén alul odaadni csak azért, mert valaki másnak az üzleti modellje számára az úgy lenne jó.”

topsify playlists spotify

A Warner vásárolta fel a Playlists.net startup céget, majd Topsify névre keresztelte át.; ez az egyik vezető playlist-készítő “felhasználó” a Spotify-on.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading