Az egyik fő ok, amiért érdemes kiadóhoz szerződni: a playlistek

A Warner Music Group bejelentette: a stream lett a legnagyobb bevételi forrása (elsőként a majorök között), és bevételei 13,4%-kal nőttek 2016 első negyedévében. Ebből az alkalomból készített interjút a Billboard a kiadó vezetőjével, Stephen Cooperrel.

A legtanulságosabb az első kérdés a playlistek fontosságáról, amely megmutatja, mennyire átalakult a major kiadók világa. Stephen Cooper ezt mondja: „Korábban minden a rádiós játszásokról szólt, a heti slágerlistákról és az eladásokról – most pedig arról a csatáról, amelyet percről percre meg kell vívnunk az emberek idejéért és figyelméért. Éppen ezért a playlistek kezelése az egyik legfontosabb ok, ami miatt egy művésznek szüksége van ma egy kiadóra. Amikor egy dal elkezd befutni, akkor nagyon fontos, hogy legyenek embereid, akik a szolgáltatókkal szoros kapcsolatot ápolnak, és akik komoly energiát fektetnek abba, hogy megértsék a rajongók viselkedését. Minden dal köré fel kell építeni egy történetet.”

Mint Stephen Cooper mondja, a gyors reagálású, a digitális világ szabályait up-to-date módon ismerő csapatoknak világszerte készen kell állniuk, és a Warnernél ezt sikerült elérniük. „A szervezettség és a munkamorál a legfontosabb egy cégnél. Ez nem szexi, de ez biztosítja az előnyt a versenyben.” Ennek tulajdonítja, hogy 2015-ben a globális top 10 slágerek között több dala volt a Warnernek, mint bármely más cégnek.

De nemcsak az új dalok befuttatásánál döntő fontosságú a playlistek kezelése, hanem a katalógus menedzselésénél is: ezek segítenek abban, hogy a klasszikusokat (újra)felfedezzék a hallgatók.

Persze, teszi hozzá, „közhely, de igaz, hogy hiába van a legjobb playlistes csapatod, ha a zene maga nem elég jó, akkor az egész nem ér semmit”.

A Warner vezetője arról is beszélt, hogy egyre több a nem a hagyományos zenei központokból érkező sztár, és „közel van az idő, amikor a világ sokkal ‘laposabb’ lesz, vagyis szinte bármely országból jöhetnek a sztárok”.

Válaszolt arra a gyakori kritikára is, hogy a major kiadók jogosítási gyakorlatának rugalmatlansága (az, hogy üzleti modelltől függetlenül minden induló cégtől ugyanazokat a magas díjakat és komoly előlegeket követelik meg) vezet ahhoz, hogy nem tud igazán megerősödni egyetlen innovatív startup sem, és ezért dominálnak a hatalmas tőkéjű tech óriások. „Minden szolgáltatás maga határozza meg a stratégiáját, többek között azt is, hogy mennyiért adja a termékét. Az én szempontomból minden üzleti modell jó, amennyiben megfelelően megfizeti a művészeket, szerzőket, kiadókat és zeneműkiadókat. A zeneipar rettentően bonyolult, de valójában ez a nagyon egyszerű probléma van a dolgok mélyén. Nem fogjuk a zenét értékén alul odaadni csak azért, mert valaki másnak az üzleti modellje számára az úgy lenne jó.”

topsify playlists spotify

A Warner vásárolta fel a Playlists.net startup céget, majd Topsify névre keresztelte át.; ez az egyik vezető playlist-készítő „felhasználó” a Spotify-on.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .