Kórusok Éjszakája – Kis éji zene Budapest szívében

Finn népdalfeldolgozások a FSZEK árnyékos kertjében, Rachmaninov a jezsuiták templomában, dél-afrikai gospel a Nemzeti Múzeum udvarán. Rövid ízelítő abból a zenei kavalkádból, ami szombat este fogadta a Palotanegyedbe érkezőket.

A nyár első hétvégéjén rendezték meg – immáron negyedszer – a Kórusok Éjszakája egész estés zenei fesztivált. A szervezők fő célja a közösségi éneklés népszerűsítése volt, amibe idén 50 magyarországi és külföldi (finn, norvég, szlovén, szlovák) kórus kapcsolódott be.

17 órakor ellepték a bérházak, egyetemek és múzeumok udvarát a kórusok, hogy mindössze 6 óra leforgása alatt több mint 70 minikoncerttel szórakoztassák a zenei élményekkel gazdagodni vágyókat. Voltak, akik lehorgonyoztak a 9 helyszín egyikén és ott várták be a kórusokat, míg mások inkább sétálgattak az egymástól pár percre elhelyezkedő színterek között.

A kórusok sokszínűsége tükröződött vissza az este során elhangzott – korukban, stílusukban vagy éppen szerzőjük nemzetiségében egymástól olyannyira különböző, mégis ezen az estén abszolút egyenrangú- zeneművekben. Hallgathattunk régi- és kortárs zenét; magyar, észt vagy éppen dél-afrikai dalokat, de a klasszikus és a folk is megfért egymás mellett.

Az est egyik fénypontja az Erkel Ferenc Vegyeskar koncertje volt, amin többek között Bella Máté Lacrimosa című szerzeménye is elhangzott. A junior Artisjus-díjas magyar zeneszerző ezt a művet a párizsi terrortámadásokban elhunyt áldozatok emlékére írta.

A Kórusok Éjszakája kulturális fesztivált a Csíkszerda Kórus tagjai álmodták meg 2013-ban, és a mai napig maguk szervezik hatalmas lelkesedéssel és tökéletes profizmussal.

Az RTL klub rövid riportot készített a fesztiválról, a videó itt megtekinthető.

SZÖVEG: Karner Zsuzsanna

FOTÓK: Karner Zsuzsanna, Hargitai Ákos, Tímár Kornél

 

 



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading