100 millió felhasználója van a Spotify-nak, 70 millió hallgat reklámokat – rajtuk akarnak többet keresni

A Spotify elérte a bűvös 100 millió aktív felhasználót. Az előfizetők aránya már régóta alig mozdul el a 30%-tól, vagy most 30 millió. Mint azt sokszor megírtuk már, tőlük jön a svéd cég (és ezáltal a jogtulajdonosok) bevételeinek túlnyomó része. Ezért sokáig arról szólt a vita, hogy eleget tesz-e a stream szolgáltató azért, hogy az ingyenes felhasználók közül minél többen előfizetőkké váljanak. (Például sokan szeretnék, hogy lehetséges legyen csak az előfizetők számára meghallgathatóvá tenni egyes kiemelt lemezeket, esetleg egy-két hét után feloldva a korlátozást – ebben a Spotify álláspontja puhulni látszott, de széles körben még nem terjedt el a gyakorlat.)

Közben azonban a reklámbevételek is jelentősen nőttek; a tavalyi eredményekről szóló cikkünkben például 98%-os emelkedésről írtunk 2014-hez képest, ami az azt megelőző évinek volt duplája.

A Spotify komolyan ráfekszik arra, hogy tovább növelje a reklámbevételeket. A cég a bevételekért felelős vezetője, Jeff Levick a Wall Street Journalnak adott interjújában elmondta, hogy néhány éve még a munkatársak is úgy tekintettek az ezért felelős részlegre, hogy „azok az emberek ott, akik a bannereket eladják”. Ez azonban megváltozott: növelték a létszámot, új, nagy cégek (CNN, Vevo) kipróbált vezetőit csábították el. A cégen belüli hozzáállást pedig azzal próbálták megváltoztatni, hogy öt napig a dolgozóknak az ingyenes változatot kellett használniuk, hogy ráérezzenek, milyen is ez a felhasználói oldalról.

Próbálnak új partnereket bevonni, illetve a hirdetési formákat is megújítani. A fókusz az elhangzó hirdetéseken lesz, valamint a brandek által szponzorált playlisteken, de olyan kiemelt reklámvideókon is gondolkodnak, amelyek végignézésével a felhasználó félóra reklámmentes zenehallgatást nyer. A Spotify saját videótartalmai mellé is kerülhetnek reklámok, de ez még a jövő zenéje.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.