Többen hallgatnak zenét audio stream szolgáltatón, mint a YouTube-on az Egyesült Államokban

A negyed- és féléves piaci adatok általában csak az iparág bennfenteseit izgatják, a BuzzAngle most kiadott jelentése azonban egy nagyon fontos és új tendenciára mutat rá: ebben a félévben először történt meg, hogy az Egyesült Államokban többen hallgattak zenét az audio streamre szakosodott szolgáltatásoknál, mint a YouTube-on.

2015 első félévéhez képest a streamelt zenék száma összesítve 58%-kal nőtt; ezen belül az audio stream 108%-kal, vagyis több mint duplájára; a videómegosztókon hallgatott zenék mennyisége csak 23%-kal. Az Egyesült Államokban az első félévben összesen 209,4 milliárd dalt streameltek, és ebből 114 milliárdot a Spotify-on, Apple Musicon vagy más hasonló szolgáltatónál. Ez csak az on-demand hallgatás, ahol a felhasználó megválasztja, mit szeretne hallgatni, vagyis az online rádiók nincsenek benne.

Ha a trend folytatódik, annak a zeneipar bizonyára örülni fog, hiszen az egy felhasználóra eső bevétel a stream szolgáltatóknál jóval magasabb, mint a YouTube-nál, főként az előfizetők esetén. A Music Business Worldwide szerint a hír bizonyára hatással lesz a hangfelvétel- és zeneműkiadók a YouTube-bal folytatott tárgyalásaira is.

Ugyanakkor az adatnak lehetséges egy borúlátóbb olvasata is: ha igaz, amit mostanában mindig mindenki elmond, hogy a videók fogyasztása elképesztően növekszik, és még ennél is jobban fog – akkor lehet, hogy nem az audio stream “hatalomátvétele” a lényeg, hanem a videó lemaradása. Vagyis hogy az online videó robbanásából a zene kezd kimaradni: már nem olyan fontos része a fiatalok életének, mint korábban volt, és a popsztárok helyét átveszik a YouTube-sztárok.

A jelentést kiadó piackutató BuzzAngle egyébként a standardnak tekintett Nielsen piaci riválisa, amelynek adatait (például saját sláger- és albumlistáját) még nem használják széles körben, inkább a specialista lapok szokták közölni, azok közül sem mindegyik.

A jelentés maradéka egyébként a korábbi trendek folytatódását mutatja: csökkenő fizikai eladások (miközben a vinyl tovább nő), csökkenő letöltések, ezen belül is az egyes számletöltések nagyobbat estek vissza, mint az albumok.

Ez az év eddigi legnépszerűbb száma a BuzzAngle statisztikája szerint – és nincs hivatalos videója a YouTube-on

 



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: