Kínában nyereséges a stream – napi több százmillió felhasználóval

Közismert, hogy a a Spotify veszteséges (legutóbbi adatok itt), ezért is lepte meg annyira az elemzőket, hogy nemrég nyilvánosságra hozták, hogy az egyik legnagyobb kínai stream szolgáltató, a QQ Music nyereséget termel.

A Mashable cikke összefoglalja és elemzi az adatokat. A legfontosabb: a QQ Music napi aktív felhasználóinak száma 100 millió – a Spotify havi aktív felhasználóinak száma nemrég érte el ezt a számot (a QQ Musicnál ugyanez 400 millió).

A kínai stream szolgáltató feltehetően kevesebbet fizet a jogtulajdonosoknak, legalábbis arányaiban – ugyan erről nem jelentek meg részletek, de ilyen masszív felhasználói bázissal igen erős alkupozícióban lehettek, amikor 2014-ben exkluzív terjesztési szerződést kötöttek a Warnerrel, Sonyval, illetve a dél-koreai K-pop nagyhatalom YG Entertainmenttel. (A Mashable nem írja, de a nyugati cégek részéről nagyon erős a vágy, hogy betörjenek a hatalmas kínai piacra, és ez is a QQ pozícióját erősíthette.)

Nagyon fontos, hogy a QQ Music a kínai internetes óriáscég, a Tencent alvállalkozása. Ez egy blogszolgáltatást, közösségi oldalt, online játékokat, a Kínában széles körben használt WeChat appot és sok egyebet is magába foglaló birodalom, amelynek eleve rengeteg felhasználója használja az online vásárlási szolgáltatásokat. Így a QQ Musicnak nem kell külön feliratkozásra és adataik megadására bírni a felhasználókat, amikor exkluzív letöltéseket vagy koncertjegyeket kínál.

Így a felhasználók 57%-a már fizetett valamiért, és további 20%-uk mondta azt, hogy nyitott erre. Ezek inkább egyszeri vásárlások; a QQ Music által kínált reklámmentes előfizetést “mindössze” 10 millióan választották, pedig ennek ára csak havi 10 jüan, vagyis 420 forint (a Digital Music News az átlagfizetéseket figyelembe véve azt írja, hogy ez ott is nagyon olcsónak számít). Egy szám letöltése pedig 2 jüan, vagyis 84 forint.

A QQ Music ráadásul még nagyobb lesz, hiszen egyesülni fog a China Music Corporation két stream szolgáltatásával (Kugou és Kuwo). Ezekkel együtt a Tencent havi 800 millió felhasználónak fog streamet kínálni.

Idén júniusban, a Midemen egyébként egy másik kínai internetes óriás, az Alibaba stream szolgáltatásának (Alibaba Music) vezetője tartott előadást. A Music Ally beszámolója szerint Gao Xiaosong többek között arról beszélt, hogy a kínai kormány részéről szándékos döntés volt, hogy hosszú ideig “feláldozták” a tartalomelőállítók érdekeit az internetes cégek növekedésének oltárán. “Az első nagy internetes cégek mindegyike arra épült, hogy zenét, filmeket, híreket, képeket kínáltak [mármint a jogtulajdonosok engedélye és kifizetése nélkül]. A kormány azt mondta: ‘legyünk türelmesek, hagyjuk, hogy nagyra nőjenek’. Most pedig már nagyok, sőt, óriásiak. Úgyhogy tavaly úgy döntött a kormány: ‘Oké, itt az ideje, hogy a szerzői jogokat is figyelembe vegyük, és fizessenek.’ Úgyhogy tavaly november óta már nincs kalózkodás” – mondta.

QQ Music



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: