Egymilliárdos nézettség a klasszikus zenész apukáknak

A Virtuózok című műsorban is járt Piano Guys önmeghatározása szerint ‘négy klasszikus zenész apuka” együttese. A YouTube-on építették fel magukat – pontosabban első videóikat még csak saját szórakoztatásukra csinálták, és azt nyilatkozták, hogy mindig meg akarják tartani ezt a lelkesedést. Persze már egy jó ideje komoly költségvetéssel dolgoznak, különleges helyszíneken forgatnak, például most folyamatban lévő nagy vállalásuk az, hogy a világ mind a hét csodájánál készítenek egy videót.

Az, hogy kik ők és milyen hangszereken játszanak, természetesen ellentmondani látszik a mai popzenéről és az abban elérhető sikerről alkotott általános elképzeléseknek. Egy másik szempontból nagyon is illenek a YouTube-on sikeres zenés videók közé: főként ismert számok feldolgozásait játsszák, pontosabban egyfelől ismert popslágerek vagy aktuális filmzenék, másfelől ismert klasszikus zeneművek keverékeit. A meglepő feldolgozások – például a YouTube keresőjének (amelynek titkairól itt írtunk) is köszönhetően – a platformon megszerezhető népszerűség leghatékonyabb módjai közé tartoznak.

Az egymilliárdos nézettséget a Piano Guys összes eddigi videói együttesen szedték össze. Ez tehát nem az egy videóra eső kattintásszám – de azért így is szép, hiszen alig több mint száz csatorna tudta ezt elérni. A zenészek szerint egyébként a legnagyobb kihívás, hogy megtalálják az egyensúlyt “az újdonság és az állandóság között”. Amellett, hogy mindig “ugyanazt” csinálják, “el kell érnünk, hogy a nézőink azt találgassák: legközelebb mivel fogjuk meglepni őket”.

Amellett, hogy sajátos YouTube-sztárok, a négy zenész lemezeket is kiad: a Sony egyik klasszikus zenei labeljénél már öt albumot jelentettek meg, az első nemrég aranylemez minősítést kapott.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Hozzászólás

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt szereti: