7 forintért megszólal a dalod a Deezeren, reklám helyett

A Deezer az első stream szolgáltató, amely a Feature.fm promóciós platformmal megállapodást kötött. Így zenészek olyan promóciós kampányokat indíthatnak, amelyek keretében a kiválasztott számuk a reklámidőben szólal meg az ingyenes platformon; csak akkor kell fizetni, ha a felhasználó legalább fél percig nem kapcsol el róla.

A Feature.fm a rádiós promócióhoz hasonlítja a kampányt, azzal a különbséggel, hogy azok számára is elérhető, akik a rádióba nem kerülnének be. A Help Centerben sok információ megtalálható; a lényeg az, hogy az előadó feltölt egy számot, kiválasztja a célközönséget (nem, életkor, hely, zenei ízlés állítható be, de lehet pl. globális elérést kérni). Be kell állítani a kampányra szánt összeget, ami hetente minimum 10 dollár (2700 forint). Egy dal megszólal(tat)ásáért csak akkor kell fizetni, ha a felhasználó nem kapcsol el 30 másodpercen belül; ekkor az ár lejátszásonként minimum 2,5 cent (6,8 forint). Vagyis a minimális heti 10 dolláros keretből 4000 lejátszás jön ki. A Feature.fm oldala azt írja, hogy minimum 500 dolláros (136 ezer forintos) kampányt javasolnak, mert ez biztosít olyan elérést, ami már számít, és aminek visszajelzéseiből már komoly következtetéseket lehet levonni; de nem éri hátrány azt, aki nem költ ennyit. (Az egy lejátszásra eső ár egyébként csökken, ha a felhasználók felkapják a dalt, de ennek részleteiről nem ír az oldal.)

A kampány nemcsak lejátszást biztosít: egyrészt megjelenik az előadó képe és biója, másrészt az általa megadott linkek (lehet Facebook-profil vagy YouTube-csatorna követésére, iTunes-letöltésre bíztatni). Ráadásul a felhasználó ugyanúgy felveheti a dalt a kedvencei közé, vagy egy playlistjére, mint a többi, a Deezeren megszólaló számot. A Feature.fm adatokat is szolgáltat arról, hogy kik hallgatták meg a dalt, hogyan reagáltak rá.

A lehetőség kifejezetten érdekesnek tűnik, hiszen – mint írják is – itt közvetlenül a lényegről, a dalról van szó, és nem arról, hogy a reklámnak arra kell rávenni az embereket, hogy elindítsanak valamit (ami nagyon kis hatékonysággal sikerül). Ugyanakkor ez vissza is üthet, hiszen tolakodónak találhatják a fogyasztók; bár igaz, egy olyan platformon szólal meg, ahol amúgy is időről időre megszakítja egy reklám a felhasználó által választott zenék folyamát.

A Feature.fm számára a Deezer-megállapodás az első nagyobb siker; korábban az 8tracks playlist-megosztó oldallal voltak kapcsolatban. A Feature.fm továbbá kínál zenei oldalakon megjelenést is. Kb. tíz meglehetősen ismert, általános vagy specialista zenei oldalon találkozhatunk a „Trending Music” dobozukkal, amelyben több lejátszó is található (a listájuk itt van). Az ilyen hirdetéseknél azonban nem lejátszásokért, hanem megjelenítésekért kell fizetni, 1000 megjelenésért 1 dollárt.

A Feature.fm-et egy izraeli testvérpár alapította 2013-ban, és honlapjuk szerint mindhárom major kiadóval, és több nagy függetlennel is dolgoztak már.

https://www.youtube.com/watch?v=3-h4YLU5nZk



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.