A rajongói adományok végre számottevő bevétellé lehetnek, ha a zenészek követik a gamerek példáját

Érdekes írás jelent meg a Music x Tech x Future oldalon, amely szerint az egykor megmentőként ajánlgatott rajongói adományozás végre tényleg valóságos, számottevő – noha önmagában megélhetést nem biztosító – bevétellé lehet, mégpedig az élő netes videóközvetítések elterjedésével.

A szerző, Bas Grasmayer felidézi, hogy a fájlmegosztók hajnalán felmerült már, hogy “a tartalomnak ingyenesnek kell lennie, a művész pedig majd megél a rajongók adományaiból”. Azonban egyrészt az akkori tech elit, amelynek tagjai magukról legalábbis azt hangoztatták, hogy ők bizony nagyon szeretnék adományaikkal eltartani kedvenceiket, túlbecsülte azt, hogy az átlagemberek mekkora hajlandóságot éreznek ugyanerre; másrészt senki nem gondolta végig, hogy egy hangfelvétel létrejöttében részt vevő rengeteg szereplő között hogyan kellene megoszlania az adományoknak.

Hogyan változtat a helyzeten az élő videóközvetítés? Grasmayer szerint a játékosok (gamerek) példáját érdemes megnézni. A legnépszerűbb, főleg videojátékok élő streamelésére használt (amúgy másra is alkalmas) Twitch platformon lehetőség van arra, hogy a nézett játékosnak kisebb-nagyobb adományokat utaljunk.

A szerző szerint ezek csak egy kis része a színtiszta “tetszik, amit csinálsz” küldemény. Vannak, akik arra használják az adományozást, hogy a beszélgetésben a számukra fontos témát kiemeljék; tanácsot vagy valami mást kérjenek a streamelőtől; vagy akár hogy egy nagyobb összeg adományozásával tegyenek szert online hírnévre (lásd az alábbi videót, amihez számos hasonló van még). Főleg egy népszerű játékos streamjéhez olyan mennyiségű hozzászólás érkezik, hogy nem tud mindenre válaszolni, pláne, hogy közben játszania is kell; ilyenkor az adomány segít kiemelkedni a zajból.

Hogyan lehetne ezt a zenében alkalmazni? Először is látni kell, hogy az élő videó a kulcsa ennek a “nem altruista”, hanem az interakció vágyára épülő adományozásnak. Számottevő adományokra akkor számíthat a zenész, ha rendszeresen nagyobb közönséget vonzó közvetítéseket tud csinálni (ilyenkor kell valami különleges, hogy kiemelkedjünk a zajból).

A Music x Tech x Future szerint az élő videó egy külön kreatív formátum, ezért a zenészeknek érdemes elgondolkodnia azon, éreznek-e motivációt arra, hogy rendesen rászánják a szükséges időt, és beillesszék átfogó stratégiájukba. Feltehető, hogy egyre többen lesznek, akik igen, ráadásul az újabb generációk már ebbe fognak belenőni – és akkor az adományok végre részei lehetnek a zeneipar üzleti stratégiájának.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: