Ingyen felkerülhet a zene minden nagy oldalra

A FreshTunes ingyen juttatja el a zenét minden fontos online felületre. Ez az ún. aggregátorok feladata (hiszen közvetlenül nem lehet számokat felrakni az iTunesba, Spotify-ra stb.), amelyek vagy egyszeri fizetésért cserébe, vagy a bevételek meghatározott százalékáért vállalják ezt, valamint más fontos, kapcsolódó feladatokat is, amiket a FreshTunes nem (lásd alább).

A FreshTunes lényegében freemium modellel dolgozó aggregátor: a regisztráció és feltöltés ingyenes,  akár Facebook-profillal is lehetséges, viszont a plusz szolgáltatásokért pénzt kérnek. Ezek a következők: lemezborító, szöveges videó, csengőhang készítése, videó promótálása a FreshTunes YouTube-csatornáján (jelenleg 24 ezer feliratkozó van), szoftveres maszterelés (LANDR, MFiT). A szolgáltatások árát nem írták ki honlapjukra, csak annyi olvasható némileg eldugva, hogy a feladat típusától és összetettségétől függ. A honlapon elmagyarázzák az üzleti modellt; innen kiderül az is, hogy 25 dolláronként utalják a bevételt a feltöltő független zenészeknek, és két utalás között kamatoztatják, ami náluk van.

Azt ígérik, hogy a feltöltés után 24 órán belül ott lesz a zene minden nagy online felületen. Ezek listáját nem találtuk meg a honlapon, a sajtóanyagban szerepel az iTunes, a Spotify, a Deezer, a Google Play, az Apple Music, az Amazon, a Shazam és a YouTube is (utóbbi elég fura). Az ingyenes szolgáltatások közé tartozik még a feltöltött zenék módosítása, törlése is, illetve statisztikai adatokkal is szolgálnak.

Mint a magyar aggregátorokról szóló cikkünkben részletesen bemutattuk, ezek a cégek számos feladatot ellátnak a puszta digitális terjesztésen túl. Például kapcsolatban vannak a nagy boltokkal, tudnak kiemeléseket intézni, míg a FreshTunes azt írja, hogy “nem tudják befolyásolni”, hogy az iTunes Új zenék szekciójában látszódjon a náluk feltöltött zene, ez a szerkesztőktől függ (akik egy magyar kiadvánnyal maguktól aligha fognak foglalkozni). Emellett az aggregátorok segítenek a metaadatokban, az ISRC kódok beszerzésében, a jogi ügyek intézésében, a YouTube-bevételek maximalizálásában stb. Vagyis akármilyen csábítónak tűnik a FreshTunes ingyenessége, a használata előtt érdemes megfontolni, hogy biztos-e, hogy mindezekre a szolgáltatásokra nincs szükségünk.

Az orosz FreshTunes már tavasz óta működik, már több mint 60 ezer szám feltöltésére használták; az előadók között van a népszerű orosz rapper, Oxxxymiron és az Eurovízió idei ukrán győztese, Jamala is.



Kategóriák:Hírek

Címkék:

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: