Az eredetinél nagyobb nézettséget és több lájkot szereznek a slágerklipek másolatai

Az online videók követésével foglalkozó Pexeso rendkívül érdekes adatokat közölt arról, hogyan terjednek a különböző közösségi platformokon a videók. Most nem az eredeti klipek nézettségéről, megosztásairól stb. van szó, hanem arról, hogy egyes felhasználók különféle oldalakra, saját profiljukra feltöltik a videót, esetleg kicsit megváltoztatva, ha azt remélik, hogy ezzel kijátszhatják az automatikus tartalomfelismerő algoritmusokat. Egy népszerű klipnek több tízezer ilyen másolata lehet, és ezek nagyobb nézettséget és több felhasználói interakciót (lájkot stb.) érhetnek el, mint az eredeti.

A Pexeso Adele: Hello klipjét használta példaként, és másolatainak különféle megjelenését. Ebbe bele kell érteni mindazokat a „példányokat”, amelyeket az eredetivel azonos módon töltöttek fel ide-oda, valamint azokat is, amelyeknél megváltoztatták a képarányt, a színeket, feliratot vagy logó helyeztek el a videón stb. A Pexeso startup algoritmusa ezeket azonosítja, és a jogtulajdonosok számára a videók terjedésének elemzését nyújtja, valamint monetizálási lehetőségeket kínál.

A Hello megjelenése óta összesen több mint 60 ezer (!) ilyen másolatot találtak az olyan oldalakon, mint a YouTube, Facebook, Vine, Dailymotion, Vimeo. Ezek összesített nézettsége meghaladta a 2,1 milliárdot – ez több mint másfélszerese az eredeti YouTube-videó nézettségének, ami az adatok felvételekor 1,3 milliárd alatt volt (azóta meghaladta az 1,7 miliárdot).

Még nagyobb a különbség, mégpedig a másolatok javára, ha a felhasználói interakciókat (social engagement) nézzük: az eredeti 15,6 millió Facebook-lájkjához, kommentjéhez stb. képest a másolatok 41,4 millió interakciót kaptak ugyanitt. Más platforomokon is legyőzték az eredetit, ha nem is ennyivel. A másolatok túlnyomó többségét (56%) a Facebookon nézték meg. Egy-egy másolat átlagos nézettsége 39 ezer volt, a Facebookon a legmagasabb: átlagban 73 ezer. (Itt meg kell jegyezni, hogy különböző oldalak másként számolják a nézettséget, és a Facebook elég erősen nyomja a számait: ha egy videó automatikusan elindul és három másodpercig megy, miközben a felhasználó képernyőjén van, az már beszámít a nézettségbe. A különféle módszerek összehasonlítása itt található.)

A másolatok nagyon hamar megjelentek: 2 perccel és 7 másodperccel a YouTube-premier után már volt a Facebookon is egy Hello, a YouTube-on 3 perc 12 másodperc telt el az első kópia megjelenéséig. Viszont a 60 ezer másolatnak mindössze kb. hatodát távolították el rövidebb-hosszabb idő után ezekről az oldalakról, vagyis kicsivel több mint tízezer videót. Ezek többsége az automatikus tartalomfelismerő rendszerére, a Content ID-re büszke YouTube-ról került le. (A Facebook a maga hasonló eszközét, a Rights Managert tavasszal vezette be.

adele-hello-masolatok-pexeso

Forrás: Pexeso



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .