Barack Obama aláírta az online jegyüzérkedést megállítani hivatott törvényt, amelynek neve: Better Online Ticket Sales Act, röviden BOTS Act. Ez a rövidítés közvetlenül utal azokra az online „botokra”, amelyek egy népszerűnek ígérkező koncert (vagy musical, sportesemény, egyéb rendezvény) jegyeit nagyon gyorsan és nagy mennyiségben vásárolják fel, hogy aztán a működtetőik jelentős felárral adják ezeket tovább az ún. másodlagos piacon, jellemzően az olyan oldalakon, mint a Stubhub, amelyet persze nem csak az üzérek használnak.
A törvény tulajdonképpen azt tiltja meg, hogy „megkerüljék azokat az internetes jegyeladók által használt előírásokat, amelyek az egyes eseményekre szóló jegyekhez való egyenlő hozzáférést hivatottak biztosítani”. Magyarán arról van szó, hogy az eladó oldalak korlátozzák, hogy egy IP-címről legfeljebb hány jegyet lehet vásárolni, a botok viszont kijátsszák ezt, és egyetlen jegyüzér számára jóval többet vesznek. A törvény ezt tiltja, illetve az ily módon szerzett jegyek árusítását, amennyiben az eladó részt vett a csalásban, vagy tudott róla.
A törvényt az iparágban általában komoly előrelépésnek tartják. Másfelől viszont a Billboard (korábban, a javaslat benyújtásakor) arról írt, hogy vannak szakemberek, akik szerint a sok lobbizás végül meglehetősen gyenge szabályozást eredményezett. Ráadásul kérdés, hogy a néha akár az Egyesült Államok területén kívül működő, vagy identitásukat elrejtő jegyüzérek ellen milyen hatékonyan tudnak fellépni az amerikai hatóságok. A probléma gyökere, írja a lap, hogy a jegyek meghirdetett árai a piaci igényeknél alacsonyabbak, vagyis van elegendő ember, aki hajlandó többet fizetni értük, mint amennyiért eredetileg kínálják.
Categories: Hírek
Leave a Reply