Ed Sheeran az egyik legnépszerűbb mai sztár, a stream oldalak látogatottsága folyamatosan nő, úgyhogy nem meglepő, hogy két „visszatérő” dala megdöntötte az egy nap alatt elért Spotify-streamek rekordját: a Shape of You 6,9 milliót, a Castle on the Hill 6,2 milliót szedett össze. (A „visszatérés” amúgy annyit jelent, hogy Ed Sheerannak 2016-ban nem jelent meg új zenéje.)
Az igazán érdekes azonban az, amire a Music Ally hívja fel a figyelmet: a két szám sokkal jobban teljesített a Spotify-on a 13 millióval, mint a YouTube-on, ahol együttesen kb. 10 millió találatot szereztek ugyanannyi idő alatt. És ez csak az adatokat nyilvánosságra hozó Spotify, amihez a többi stream szolgáltató (nyilván alacsonyabb, de nem elhanyagolható) számait is hozzá kell adni.
Nem ez az első jel arra, hogy megdől a „mindenki a YouTube-on hallgat zenét” bevett bölcsesség. Tavaly nyáron egy, az Egyesült Államok piacáról szóló jelentés szintén azt mutatta, hogy az országban több dalt hallgattak stream oldalon, mint a YouTube-on. Ugyanakkor Ed Sheeran esetén az is közrejátszhatott ebben – írja a Music Ally -, hogy a sztár különféle felületein főként a stream oldalakra irányította rajongóit. Utóbbiak pedig erőteljesen reklámozták az új dalokat: a legnépszerűbb playlistek élére kerültek több szolgátatónál is. Igaz, hogy a YouTube-os megjelenést (ami egyelőre nem hivatalos klip, csak szöveges videó) nem tolták el ezekhez képest, vagyis nem használták a hallgatók erőteljes terelésének ezt az eszközét (ún. windowing).
Categories: Hírek
Leave a Reply