“Könnyű marketingzseninek tartani minket, pedig csak jól hallottuk, mi kell a rajongóknak”

Tanulságos és szórakoztató interjút közölt a Billboard a Paul Stanley-vel, a Kiss énekes-gitáros-dalszerzőjével a merch világról. A zenekar közismerten mindenképpen az egyik, de talán a legnagyobb választékát kínálja a legkülönfélébb cuccoknak, a Kiss-óvszertől a koporsóig. A Billboard becslése szerint a zenekar fennállása alatt együttvéve nagyjából félmilliárd dollár értékben adtak el ezekből.

A cikkünk címébe kiemelt idézet Stanley-től származik; mint mondja, amikor 1973-ban megalakult a Kiss, a rajongói klubokat lenézték, ostoba marketingeszközöknek tartották. “De a rajongók szerettek volna mellénk állni. Ők mondták, hogy ‘szeretnénk pólót, övcsatot’. Könnyű marketingzseninek tartani minket, de én inkább azt mondanám, hogy nagyon jól meghallottuk ezeket a hangokat.” Eleinte kritizálták, sőt, kinevették őket más zenekarok, “de amikor látták, hogy micsoda pénzeket keresünk ezen, akkor ők is beálltak a sorba”. (Továbbá szerinte ők találták ki a VIP csomagokat is, ahol a jó ülőhely mellé meet-and-greet, fotózás stb. is jár.)

A Kiss eredeti menedzsere (és “ötödik tagja”), Bill Aucoin indította el a merch gyártást, aminek csak egy kis része hagyományos, mint pl. a pólók – amikből az elmúlt több mint négy évtizedben kb. ezer (!) különböző dizájn készült. Az említett óvszer és koporsó is szóba kerül, továbbá a Kiss-flipper, -bankkártya, -plüssállatok és a Kiss Monopoly.

kiss-flipper

A képen a flipper limitált változata, ára: 11,955 dollár (3,5 millió forint). Vannak ennél olcsóbbak is, bár jelenleg az online boltban nem kaphatók.

Paul Stanely szerint a jó merch titka “az emberek hasonlóságának törvénye, vagyis hogy senki nem különbözik a többiektől. Tehát ha kitalálok valami olyasmit, amit én magam szeretnék, ami kielégíti az igényeimet, akkor az más igényeit is ki fogja elégíteni.” Ugyanakkor “nincs az a pénz, amiért megérné etikátlan dologhoz adni a nevedet. Volt, hogy jelentős összeget ajánlottak azért, hogy olyan helyeken játsszunk, amelyeknek a társadalmi, politikai, emberbaráti teljesítményével nem voltunk elégedettek. Mindig nemet mondtunk, csakúgy, mint a dohánygyárak ajánlataira.”

Bár általában a hetvenes évek közepét tartják a Kiss aranykorának, Paul Stanley elárulja, hogy anyagi szempontból most vannak a csúcson, mint a zenekar hatását, mind bevételeit tekintve. Többek között azért, mert idővel a zeneipar minden egyes része átállt az üzleti gondolkodásra, a bevételek maximalizálására – Stanley felidézi, hogy gyerekkorában 3 dollárért tudta megnézni Jimi Hendrixet és a Led Zeppelint.

A Kiss aktuális turnéja egyébként május 21-én érkezik Bécsbe; Budapesten nem lépnek fel.



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: