A brit Barns Courtney még első nagylemezének megjelenése előtt áll, de már egymillió dollárnál is több bevételt generált mozifilmekbe, tévésorozatokba, sportközvetítésekbe, videojátékokba, reklámokba stb. elhelyezett zenéiből. A Music Business Worldwide interjút készített Courtney menedzserével és zeneműkiadójával.
A történetben még jacht is van (egy ilyenen ismerkedett meg a Various Management vezetője, Dave Bianchi és Harvey Weinstein filmes mogul, ami Barns Courtney első nagy hollywoodi megbízásához vezetett), az igazán érdekes azonban az, amit a cikk a brit zenei kultúra jelen állásáról mond.
Az elmúlt néhány év legnagyobb brit befutói mind ugyanazt a pályát jártak be: először az országon kívül lettek sikeresek, és a brit média csak jóval ezután figyelt fel rájuk. Az egyik legújabb előadó, aki átütő sikert ért el, Rag’n’Bone Man először Németországban került a rádiós listák élére Human című dalával; George Ezra Budapest (!) című száma fél évvel azután került be a brit rádiós top 40-be, hogy Németországban és Olaszországban a top 10-ben volt; a legújabb felfedezettek közül Anne-Marie Ausztriában és Ausztráliában (!) került a listák élvonalába, Dua Lipa Belgiumban. Barns Courtney pedig az Egyesült Államokban fog turnézni három hónapig a debütáló album megjelenése után; hazáját inkább hanyagolja az adatokat és a buzzt követő menedzsment.
„A londoni központú médiát semmi újdonság nem érdekli, amit nem talál ‘coolnak’. Csakhogy a nagyközönséget ez egyáltalán nem érdekli, csak a jó zene. Azt szoktam mondani minden ügyfelemnek, hogy a világon összesen nyolc ‘cool’ ember van. Négyen Hoxtonban élnek [kelet-londoni kerület], ketten New Yorkban, ketten meg talán Los Angelesben. Az emberiség rajtuk kívüli része meg a lakótelepekről jön, és Ed Sheerant és Adele-t szeretik, mert őket érzik igazinak, az ő zenéjük érinti meg őket” – mondta a MBW-nak Dave Bianchi menedzser.
Barns Courtney zeneműkiadójának vezetője, Gerard Phillips szerint ha az ember a nemzetközi területen mozog, akkor látja csak igazán, hogy a brit kultúra mennyire arra fókuszál, hogy cool-e a zene, ahelyett, hogy jó-e. „Németországban például sokkal kevésbé ítélik meg egymást az emberek az alapján, hogy ki milyen zenét hallgat. Ott akár a legmenőbb klubban is megszólalhat a legnyálasabb dal, és senki nem fog emiatt panaszkodni.”
Categories: Hírek
Leave a Reply