A White Denim új számának különleges megjelenése több dolgot is egyesít, ami az elmúlt években izgatta a zeneipart, úgymint: stream, zene-brand kapcsolat, no meg a geolokáció. Főleg ez utóbbi az érdekes, vagyis hogy a hallgató – jellemzően az okostelefon által azonosított – tartózkodási helyének figyelemkeltő felhasználása. A Pokémon Go elsöprő sikere óta téma ez, de igazán meggyőző, széles körben elterjedt megoldás még nem született a zenében. (Bár 2016 legjobb marketingkampányai között szerepelt egy, amelyben a rajongóknak meg kellett találni a városban „elrejtett” új dalokat – lásd e cikkünket.)
Ezek most úgy jöttek össze, hogy a White Denim: No Nee Ta Slode Aln című új dalát csak a Spotify-on lehet meghallgatni, és csak esőben – értsd: ha a rendszer úgy érzékeli, hogy a hallgató tartózkodási helyén esik az eső. Ugyanis a brand, amit hirdetnek, a North Face új esőkabátja. Aki nem olyan szerencsés, hogy esős helyen tartózkodik – illetve nem az Egyesült Államokban, mert az egész akció csak ott él -, annak az alábbi reklámban hallható részlettel kell megelégednie. A White Denim egyébként nem sztárzenekar, de a független rockzenén belül a legismertebbek közé tartozik.
https://www.youtube.com/watch?v=mFWNPH3aCU0
Categories: Hírek
Leave a Reply