Egyetemistáknak félárú a Spotify, minden zenésznek jár a statisztika

Több fontos újdonságot is bejelentett a Spotify. Immár 36 országban, köztük hazánkban is elérhető a Spotify Premium for Students, vagyis egyetemisták féláron fizethetnek elő a prémium szolgáltatásra. Az előadók számára fontos hír, hogy immár mindenki hozzáférhet a statisztikákhoz dalainak adatairól, hallgatóinak összetételéről, a playlistekről stb.

Az egyetemisták havi 2,49 euróért fizethetnek elő ezen az oldalon. Ezért az összegért rendes előfizetést kapnak, vagyis nem kell reklámokat elviselniük, offline hallgathatják kedvenc számaikat, jobb lesz a hangminőség, és mint arról nemrég írtunk, egyes kiemelt új megjelenésekhez két héttel az ingyenes felhasználók előtt hozzáférhetnek. A kedvezményt egyszerre 33 országban tették elérhetővé, korábban csak brit, amerikai és dán diákok élhettek vele.

A zenészek számára fontos újdonság, hogy minden előadó számára elérhetővé vált a Spotify for Artists, ami egyrészt statisztikákat, másrészt a profil testre szabhatóságát jelenti. Utóbbi olyan lehetőségeket jelent, mint az egyedi profilkép feltöltése az automatikusan generált helyett; saját playlistek, ajánlatok kiemelése az Artist’s Pick pontban (itt nem csak saját dalokat, playlisteket lehet ajánlani, hanem bárkit, aki hatással volt ránk, vagy egy új felfedezést stb.).

A statisztikák a következőket tartalmazzák:

a hallgatók összetétele: életkor, nemek megoszlása stb. A promócióban és a zenész-brand kapcsolatokban fontos információ

a hallgatók földrajzi megoszlása: turné tervezésekor, helyi rádióadók megkeresésénél használható

hasonló zenészek: pontosabban azok, akiket az eladó hallgatói még streamelnek; promócióban, együttműködések, közös turnék stb. tervezésében használható

dalok adatai: egyes számok „teljesítménye”

playlistek: lehet figyelni, hogy mely számokat kik tesznek fel a playlistjeikre; a Spotify kiemelten kezeli a saját kurátorai által összeállított playlistekre beválogatott dalokat

A Spotify for Artists profilba itt lehet belépni. Aki ezt megteszi, az automatikusan megkapja az „ellenőrzött előadó” státuszt, amit egy kis pipa jelöl a profilban; ezt eddig külön kellett kérni, és csak 250 követő fölött volt lehetséges. A szolgáltatás egyébként korábban Fan Insights néven volt ismert, és béta verzióban 2015 vége óta működik.

A Spotify-profilon a koncertek adatai is megjelenhetnek, és a követők értesítést kaphatnak, ha kedvencük a közelükben lép fel; ehhez a Songkick adatbázisát használja a rendszer. A Merchbar segítségével még arra is van lehetőség, hogy a profilon belül megjelenjenek a megvásárolható merch tárgyak. Ezekről itt lehet bővebben olvasni. Ugyanebben a guide-ban itt találhatók meg azok az eszközök, amelyekkel pl. honlapunkon elhelyezhetünk egy „kövess a Spotify-on” gombot. Aki még azon gondolkodik, hogyan kerülhetne fel a zenéje egyáltalán a stream szolgáltatókhoz: ha nincs ezt elintéző kiadója, akkor egy aggregátorral kell szerződést kötnie – lásd e cikkünket.

Még további Spotify-jal kapcsolatos hír, hogy a Facebook bejelentette, hogy a Messengerbe jobban integrálják a stream szolgáltatót. Ez azt jelenti, hogy Messenger-üzenetben lehet zenét küldeni, és ha a fogadó előfizető, akkor az app elhagyása nélkül végighallgathatja az egész számot; ha nem előfizető, akkor csak egy 30 másodperces részletet. A Messengerben még fontosabb lesz a zene szerepe a jövőben, de erről részleteket nem árultak el, csak azt, hogy az Apple Musicot is hasonlóan integrálják majd.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .