Nagyszabású dalfeldolgozós tehetségkutató és más zenei programok jönnek a YouTube-ra

Egy ideje úgy tűnt, hogy a YouTube kifejezetten elmozdul a zenés tartalmaktól más irányokba – a videómegosztó szeretné kiváltani a tévét, és erre alkalmasabbak a fiatalok között amúgy is már a legnagyobb, legbefolyásosabb sztárok közé tartozó youtuberek, mint az új klipekkel (hozzájuk képest legalábbis) ritkán előálló zenészek. (Ezért a YouTube algoritmusa is őket emeli ki – bővebben lásd itt.) Amikor bejelentették, hogy a Red előfizetés keretében exkluzív, csak a fizető felhasználóknak elérhető videósorozatokba fektet a Google, ezek között is csak egy, érintőlegesen zenei vonatkozású volt.

A napokban viszont újabb saját gyártású sorozatokat jelentettek be, és ezek között már több a zenés. A legfontosabb a Best. Cover. Ever. című műsor lesz, a tehetségkutatók és a YouTube-felhasználók között amúgy is rendkívül népszerű műfaj, a feldolgozások keveréke. A műsor által megnevezett dalok (Backstreet Boys: As Long As You Love Me, Demi Lovato: Confident, Jason Derulo: Trumpets, Charlie Puth: Attention – de jönnek még újabbak is) feldolgozásával lehet nevezni, a kiválasztott versenyzők pedig Los Angelesben magukkal az eredeti előadókkal adhatnak elő duettet.

Az egész világról lehet nevezni 13 éves kor fölött, csak az Egyesült Államokon kívülről beutaztatottaknak a megfelelő feltételeket (pl. vízum, ha szükséges) is teljesíteniük kell. A szabályzat külön kiköti, hogy sem az eredeti dal kíséretét, sem egyetlen, más által előadott számot vagy annak részletét nem szabad felhasználni a videóban. A műsor egyik producere Ryan Seacrest, aki többek között az egyik legsikeresebb tévés tehetségkutató, az American Idol műsorvezetője is volt.

Ezen kívül elindul még a Katy Perry Live Special, amin az énekesnő bemutatja, hogy „a lelkét lemeztelenítő” új albumát „milyen tapasztalatok és érzelmek formálták”. Az I Am: Demi Lovato pedig Demi Lovato albumának születését, no meg személyes történetét mutatja be egy teljes éven keresztül.

Ezek a videósorozatok csak a YouTube-on lesznek elérhetők, de szemben a korábbi, YouTube-sztárokkal a Google finanszírozásában készült sorozatokkal, nem kizárólag az előfizetők számára.

Mint a Billboard összegyűjtötte, mostanában több nagy platform is hírt adott készülő, saját gyártású zenei tartalmakról: a Twitteren a Live Nation segítségével koncertközvetítések lesznek, az Apple Music pedig Sean „Puffy” Combs meghatározó kiadójának történetét bemutató dokumentumfilmet mutat be Can’t Stop, Won’t Stop: A Bad Boy Story címmel.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .