Egy évig a rajongóké a Depeche Mode Facebook-profilja, 74%-kal nőtt az elérés

Februárban jelentette be a Depeche Mode, hogy egy éven keresztül a rajongóké lesz a Facebook-profiljuk. A jelentkezők közül kiválasztott emberek egy-egy napon át rakhatnak ki posztokat, amiket aztán a zenekar több mint hétmillió rajongója láthat és megvitathat. Néhány híresség is volt közöttük: a Linkin Park (ők a napot egy koncertvideóval fejezték be, természetesen DM-dalt dolgoztak fel), Tony Hawk gördeszkás legenda (aki megosztotta Trent Reznor neki írt levelét is) és Tim Peake űrhajós. aki 2015-16-ban járt az űrben. A hírekbe persze ők kerülnek be, de a fő hangsúly mégis az “átlagembereken” van.

Az egyéves kampány márciusban indult el, az eddigi eredményekről, részletekről most írt az AdAge. A kampányt a BBH L.A. ügynökség kezeli, együttműködve a Facebookkal és a Depeche Mode menedzsmentjével. A kiinduló kérdés az volt: “hogyan promotálod egy több mint harmincéves zenekar új albumát és turnéját?” A válasz pedig: “a rajongókra bízod. A zenekarnak nem is kell aktívan reklámozna magát, inkább a rajongók egymás közötti kommunikációjának biztosít platformot.”

A cikk a kampány első hónapjának eredményéről számol be: 26,4%-kal nőtt a bevont felhasználók száma, és 74,4%-kal az organikus elérés. A Facebook a kampánnyal együtt dolgozó munkatársa így foglalta össze a tanulságokat: “csak egy kicsit csavarsz azon, ahogy a rendszer működik, mégis, hatalmas közönséget tudsz bevonni”.

Természetesen a megjelenő üzeneteket szűrik, mi több: van, amikor segítenek is a megfogalmazásukban. “Az a szerepünk, hogy megtaláljuk a rajongókkal együtt a megfelelő történetmesélési formát. Van, aki alig igényel segítséget, mert nagyon pontosan látja, milyen történetet szeretne elmondani van; van, akinek nagyon fontos ugyan a zenekar, de segítségre van szüksége ahhoz, hogy ezt jól ki tudja fejezni” – mondta a BBH közösségi menedzsere az AdAge-nek.

Nemcsak az a veszély, hogy ellenőrizetlen gyűlöletbeszéd kerül ki a Depeche Mode profiljára, hanem az is, hogy egyes történetek nem lesznek olyan izgalmasak minden rajongó számára. De ez nem olyan nagy baj: “nagyon sokféle hangnak adunk teret, és ha nem mindegyik lesz érdekes a többség számára, az rendben van, mert lesz olyan, akinek az lesz. Csak egy-egy napról van szó, ez belefér” – mondta az AdAge-nek Alex Pollock, a DM egyik menedzsere. Természetesen nemcsak szöveges posztok jelennek meg, hanem videók, képek is.

A Music Ally egyébként emlékeztet arra, hogy az ötlet nem előzmények nélküli: Svédország hivatalos Twitter-profilját naponta más-más svéd állampolgár kapja meg.

A videóban beszélő Liz Dwyernél 2014-nél diagnosztizáltak mellrákot. Amikor (mint kiderült: sikeres) kezelésekre járt, mindig Depeche Mode-póló volt rajta, hogy “emlékeztessen a sok jó dologra, ami velem történt, és hogy úgy érezzem, élek.”



Kategóriák:Hírek

Címkék:, , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: