Tovább nőtt az elektronikus tánczene piaca, de a korábbinál alacsonyabb mértékben

Az elektronikus tánczene (EDM) “lufi” kipukkadását nagyjából azóta jósolgatják, hogy nagyra nőtt a műfaj, sokan pedig évek óta tényként kezelik, hogy tényleg véget ért az őrület. Az Ibizán tartott International Music Summiton nyilvánosságra hozott IMS Business Report 2017 eredményét mindenki szája íze szerint értelmezheti. Egyfelől az iparág összértéke 2016-ban tovább növekedett: 3%-kal, összesen 7,4 milliárd dollárra, vagyis 2033 milliárd forintra. Másfelől viszont a növekedés lassul: 2015-ről 2016-ra még 3,5% volt, és már akkor is arról írt a szaksajtó, hogy ez volt az utóbbi évek legalacsonyabb mértékű emelkedése. A jelentés összefoglalója itt, a teljes pdf itt található.

2016-ban a dance műfaj az Egyesült Államokban a digitális letöltésekben és a streamben is növelte a részesedését, immár az 5. legnépszerűbb műfaj a rock, R&B/hip-hop, pop és country után, megelőzve a latin zenét. A dance felvételek által generált bevételek 57%-a származik a streamből – ez az arány ebben a műfajban a legmagasabb. Néhány más országból is közöltek adatokat a dance térhódításáról. Különösen érdekes a francia adat: itt az elektronikus tánczene a legerősebb műfaj a rádiókban, 29%-os részesedéssel; a stream oldalakon csak a rap előzi meg. Németországban azért még messze van ettől: 7% a részesedése bevételalapon, de ez a duplája a 2013-asnak.

A legnagyobb DJ-k keresetei alig, átlagban kb. 1%-kal csökkentek. A nemek megoszlása még mindig nagy probléma: egy 24 elektronikus zenei fesztiválra kiterjedő vizsgálat szerint a fellépők mindössze 17%-a volt nő. A jelentés a dance műfaj fő közönségét az ezredfordulós generációban (millennials) találja meg. 2016-ban az Egyesült Államok lakosságának 16%-a járt legalább egyszer szórakozni olyan klubban, ahol DJ-k játszottak elektronikus zenét; az ezredfordulós generációban ez az arány 39%.

Az elektronikus zene legfontosabb online áruháza, a Beatport ismét nyereséges lett, ismét elsődleges küldetésére, a zeneboltra fókuszálva, miután 2015-ben veszteséges volt. 2016-ban a tulajdonos, az SFX pedig csődöt jelentett; végül LiveStyle néven, új vezetéssel indult újra, és az eladásra vonatkozó tervek helyett megtartotta a Beatportot.



Kategóriák:Hírek

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: