Hol lehet elérni a magyar közönséget? Ezt kutatja a Zeneszöveg.hu

Magyar zenei közönségfelmérés 2017 címen nagyszabású kutatást indított a Zeneszöveg.hu, ami egyben a musicindustry.hu szakmai adatbázis elindításának első fázisa is. A bevezető szöveg ezt írja: „a magyar zenészeknek szeretnék segíteni abban, hogy jobban megtalálják a közönségüket az új csatornánkon.” A Zeneszöveg.hu főoldalán is hirdeti a kutatást, és nyereményjátékkal is ösztönzi a részvételt.

Ennek két része van: egyrészt akinek van (akár ingyenes, akár előfizetős) Spotify fiókja, az engedélyezheti, hogy anonim módon egy hónapon át adatokat gyűjtsenek arról, hogy miket hallgat, mit jelöl kedvencnek. Másrészt egy kérdőívben mérik fel a különféle platformok használatát, pénzköltési szokásokat. Mint a kérdések felvezetésében többször is olvasható, „Magyarországon nagyon nehéz zenéből megélni”, és az adatok a zenészeknek segíthetnek azáltal, hogy tudják, hol tudják elérni potenciális közönségüket – hiszen „nagyon nehéz ezeken a platformon a millió jobbnál jobb külföldi zenével, klipel, koncertfelvétellel versenyezni”.

A kérdőívben részletesen szó van arról, hogy a kitöltő hogyan szokott zenét hallgatni, előfizetett-e valamilyen stream szolgáltatásra (sőt, hogy hajlandó lenne-e a YouTube-ra előfizetni), mennyit költ magyar illetve külföldi zenékre különféle formákban (koncertjegy, fesztiválbelépő, letöltés, stream előfizetés, fizikai vásárlás). Megkérdezik azt is, hol szokott a leggyakrabban, illetve legritkábban kedvére való magyar zenékkel találkozni – itt rengeteg választási lehetőség van, a rádióktól és stream szolgáltatóktól a Bandcampen át egészen az éttermek háttérzenéiig.

Azok, akik nem csak hallgatják, de készítik is a zenéket, a kérdőív elején és végén találkozhatnak egy meghívóval a musicindustry.hu elindítandó oldalra. Mint arról részletesen itt írtunk, a Zeneszöveg.hu a Cseh Tamás Programtól kapott felkérést „a könnyűzenei szakma minden szereplőjét összefogó adatbázis létrehozására”. Itt a következőt írják erről: „egy olyan adatbázisba fogunk meghívót küldeni, amit a szakmai pályázati lehetőségekkel, fellépési lehetőségekkel, munkalehetőségekkel való jobb ellátására és informálására hozunk létre.” Továbbá a zenészeknek egy külön kérdőív is szól, ami alapján azt is kiértékelik „több mint 3000 zenésztársuk adatai alapján”, hogy „hol tart a produkció”, és karriertanácsokat is adnak.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .