169,5 millió dollárt fektettek a Soundcloudba, amihez a korábbi befektetők is hozzájárultak. A cég így egyelőre megmenekült, és lehet, hogy az új, a Vimeo videómegosztótól érkező vezetés visszafordítja a platformot a kezdeti irányhoz.
Miután bejárta a sajtót, hogy nagy bajban van és rengeteg embert elküldött a Soundcloud, az is elterjedt, hogy két nagy befektető is érdeklődik a cég iránt: a többek között a Lollapalooza fesztiválban és a Vice Mediában is tulajdonos Raine Group és a szingapúri Temasek. Mivel azonban az új befektetők komoly befolyásra tettek szert, és a korábbiak roszabb helyzetbe kerültek, ez utóbbiak hozzájárulása volt a feltétel. Az Axios értesülése szerint Alex Ljung alapító-vezető azt írta nekik, hogy ha nemmel szavaznak, akkor a Soundcloudnak vége; a drámai megfogalmazás be is járta a teljes sajtót.
A befektetők igent mondtak az üzletre. Az összegről nem hivatalosan úgy tudni, hogy 169,5 millió dollárt szerzett a Soundcloud, amelynek értékét most 150 millióra becslik; ez komoly visszaesés a korábbi 700 millióhoz képest.
A legkomolyabb változás az, hogy az Alex Ljung helyett új vezérigazgatója (CEO) lesz a cégnek, a korábban a Vimeo videómegosztót vezető Kerry Trainor; egy másik vezető (COO) is innen érkezik, Ljung pedig az igazgatótanács elnöke lesz – mint a Soundcloud hivatalos blogbejegyzésében írja, a hosszú távú gondolkodás lesz a feladata.
A Vimeo különlegessége – túl azon, hogy ez volt az első, HD minőségű lejátszást is lehetővé tevő platform – az, hogy nem a YouTube-bal kíván versenyezni, hanem az alkotókat, főként a független filmeseket állítja a fókuszba. Egyrészt különféle előfizetéseket kínál nekik, az összegtől függő méretű tárhelyekkel és analitikai eszközökkel. Másfelől pedig a Vimeo On Demand szolgáltatást használva értékesíthetik (letölthetővé vagy „kölcsönözhetővé” tehetik) filmjeiket, és a bevétel 90%-a az övék. Kerry Trainor vezetése alatt triplájára emelkedett a felhasználók száma, és 710 ezerre emelte az előfizetők számát.
A TechCrunch szerint pont ez a követendő irány a Soundcloud számára is: ahogy a Vimeo nem a YouTube-bal kívánt versenybe szállni, úgy a Soundcloudnak sem a Spotify és Apple Music pályáján kell játszania, hanem az alkotókra koncentrálni. A Billboardnak adott exkluzív interjúban Kerry Trainor pont erről beszélt: az alkotóknak kínált eszközök fejlesztése lesz a fókuszban.
Categories: Hírek
Leave a Reply