Kiszabadulás, közösség, társadalmi szerepvállalás – ezt keresi az ezredfordulós generáció a fesztiválokon

Az Eventbrite cég – amelynek fő profilja, hogy rendezvényekhez biztosít technológiai platformot – rendelt meg egy több mint kétezer fős közvélemény-kutatást az ezredfordulós (millennial) generációba tartozó, amerikai fesztivállátogatók között. Akik egyre többen vannak: míg 2014-ben az e nemzedékhez tartozók 17%-a járt zenei fesztiválon, az elmúlt évben már 29%-uk. Az adatok mellé tanácsokat is adnak a szervezőknek, hogyan lehet megnyerni a rendezvényüknek ezt a réteget.

Az aligha meglepő, hogy a megkérdezettek nagy többsége, 84%-a mondta azt, hogy azért megy fesztiválra, hogy kiszabaduljon a mindennapokból. (Az Eventbrite szerint ezt olyan ötletekkel is segíthetik a rendezvények, hogy telefonmentes zónákat jelölnek ki.) 81%-uk számára fontos a közösségi élmény, hogy hozzájuk hasonló gondolkodású emberekkel szórakozhatnak együtt.

Ami talán meglepő lehet, hogy a megkérdezettek 80%-a kifejezetten keresi az olyan előadókat, akik szerinte “pozitív változásért küzdenek”. 79%-uk mondta azt, hogy egy koncerten részvétel legalábbis részben arról szól számukra, hogy kifejezzék: támogatják az adott művész társadalmi hitvallását. Az Eventbrite blogja szerint “ha meg akarod nyerni ezt a generációt a fesztiválodnak, akkor kulcskérdés, hogy meghívj olyan zenészeket, akik aktuális társadalmi kérdésekben állást foglalnak.”

A (tág értelemben) politizáló művészek meghívása mellett hasznos lehet akár egy estet vagy egy színpadot egy bizonyos társadalmi ügynek szentelni. És persze nemcsak a fellépők számítanak, hanem például a környezettudatos fesztiválszervezés is. Az esemény fókuszba állíthat egyes ügyeket, szervezeteket, adakozásra buzdíthatja a látogatóit – tanácsolja az Eventbrite.

Érdekes mindezt összevetni azzal, amit az Index nagy, a Sziget előtt megjelent interjújában mondott Gerendai Károly és utódja, Kádár Tamás:

G. K.: Valószínűleg nem az Island of Freedom üzenetet kell lecserélni, hanem fel kell tölteni olyan tartalommal, amivel érzelmileg is tud a közönség azonosulni. Bár a mostani multinacionális háttérrel nem tartom túl valószínűnek, de az is lehetne egy út, hogy sokkal bevállalósabbak leszünk, és még keményebben belemegyünk a „szabadság-életérzés” koncepcióba, hiszen a világban és a térségben is egyre nagyobb gondok vannak a szabadságjogokkal. Persze nálunk eddig is volt és lesz is Civil Sziget vagy Magic Mirror, de nem szeretnénk direktben politizálni. Ha pedig ezeket a témákat tűzöd a zászlódra, könnyen a napi politika játszóterén találod magad.

K. T.: Pedig nemzetközileg biztosan szexi lenne.

G. K.: Magyarországon is biztos sokaknak szexi lenne, közben viszont nemcsak a hazai politikai elitnél húznánk ki a gyufát, de valószínűleg a magyar fesztiválozók egy részénél is. Kizárt dolog, hogy egy pénzügyi befektető ilyen kockázatot bevállalna.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: