Ezeket az adatokat veszik figyelembe a Spotify playlistjeinek összeállításánál

„Egyszer és mindenkorra szeretném eloszlatni a skip-rate-re vonatkozó mítoszokat” – mondta a Music Ally beszámolója szerint Daniel Breitholtz, a Spotify az észak-európai régiójának szerkesztett tartalmakért felelős vezetője. Arról van szó, hogy „kis és nagy kiadók vezetői” egyaránt úgy gondolják, hogy ez a bizonyos skip-rate, tehát hogy a hallgatók milyen arányban ugranak át egy számot egy playlisten, a legfontosabb mérőszám, ami meghatározza a dal sorsát, vagyis azt, hogy lekerül-e a playlistről, jobb helyre kerül rajta, vagy hogy egy nagyobb, több követővel bíró playlisten is kipróbálják stb.

„Igaz, hogy az átugrások arányát is figyelembe veszik a szerkesztőink, de emellett még rengeteg mást is: azt, hogy hányan mentik el a számot, hányan rakják fel a saját playlistjeikre, hányan hallgatják meg ismételten a playlisten belül, átlagosan mennyi ideig hallgatják, milyen arányban hallgatják teljesen végig – továbbá az előadó korábbi zenéinek az adatait is” – mondta Breitholtz.

spotify nf save to

A Spotify-nál kb. 140 szerkesztő dolgozik a több mint 4500 saját playlist összeállításán. Az, hogy melyikre milyen dal kerül fel, a szerkesztők ízlésétől, valamint az előadó számainak eddigi teljesítményétől függ. A fenti adatok – amikkel tehát azt kívánják megragadni, hogy a dal mennyire fogja meg a hallgatót – pedig az egyes playlistek közötti mozgást befolyásolják. Ha nem egy befutott sztárról van szó, akkor jellemzően úgy lehet eljutni a sikerhez, hogy egy kisebb – helyi és/vagy bizonyos műfajt, hangulatot követő – playlistre felkerül a szám, és ott olyan mutatókat produkál, hogy egyre magasabbra jut a Spotify-on belül. Breitholtz szerint a nagyobb playlisteket már nem egy-egy szerkesztő rakja össze, hanem mindig csoportos döntéseket hoznak.

A konferencián elhangzott egy rapper, NF Let You Down című számának fura története is. Az amerikai előadó nem volt igazán ismert (azért ezt úgy értsük, hogy napi 300 ezres hallgatottsága volt), amikor egy észak-európai szerkesztő felfedezte és úgy döntött, egy kisebb, helyi popzenei playlistre felteszi. Itt sem volt még kimagasló a hallgatottsága, viszont az adatok azt mutatták, hogy akikhez eljutott, azok igazán szerették. Előbb a régióban került fel a legnagyobb playlistekre, majd terjedt más területeken is, míg végül a legfontosabbra, a Today’s Top Hits playlistre is felkerült. Jelenleg a 9. legnépszerűbb dal a stream szolgáltatónál. A történetben nemcsak az a meglepő, hogy egy amerikai rapper észak-európai közvetítéssel lesz sikeres, hanem az is, hogy a számot egyetlen zeneipari szereplő (kiadó, menedzsment stb.) nem ajánlotta a szerkesztők figyelmébe.

A playlistekről a BuSH-on is volt szó; rengeteg gyakorlati tudnivalót tartalmazó összefoglalónk itt olvasható.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .